Beskyd Tour

Hrubešová Anděla - Anděl

Hrubeš František a Hrubeš Jéňa

Brzezniak Kazimir

Co nás čekalo: mapka, profil

délka 190 km, převýšení 2 300 m

Komentáře účastníků:

Bigmig

Čtvrtek (dva dny před závodem)

Přesouváme se s rodinou za úmorného vedra do Mostů u Jablunkova (FM).

Pátek (den před závodem)

Vyjíždím po druhé hodině na místo srazu do Rožnova. Jedu přes Slovensko. Čadca, Turzovka, Makov a zpět domů na Bumbálku a dolů do Rožnova. Předpokládaná délka trasy je 55km, ale protože Slovenskou část jen odhaduji vychází to na 70km. Jedu taky ve svižném tempu 27 km/h, abych se trochu rozjezdil. Od Švihu jsem pořádně neseděl na kole. Možná, že jsem to přeťáp a na závod jsem mohl být odpočatější.

Okolo 17té hodiny přijíždím na prezentaci a SMS vybízím Kolíkáče, kde je. Ten však řeší problém se svým upadeným výfukem. (Výraz jsem si vypůjčil od autora). Mám tedy spoustu času. Dám si jedno a jedu se tedy rovnou ubytovat. Kolíkáč mi naznačoval, že chata Mír je nad prezentací, ale o žádném 3km stoupání na vrcholky Beskyd nemluvil. Totálně upocený a urvaný přijíždím na chatu. Je to další nečekaná zátěž před závodem. No uvidíme zítra.

Po příjemné večeřičce vycházím na procházku dolů se zaregistrovat. Mám dost času a proto vymýšlím, jak bych si ho zkrátil. Kontaktuji dvojici servismanů BT a klábosím s nimi o kolech a BT skoro 3/4 hodiny. Mám domluveno, že mi na startu vycentrují mé zadní kolečko, které trošičku hází.

Po osmé hodině už přijíždějí Honza s Vláďou a po registraci mě berou s sebou na Mír. Další výšlap bych asi nezvládl. Nějaký to pivečko a jdeme si výjimečně brzy lehnout J Je 01:00.

Sobota (den závodu)

Ráno si dáváme k snídani švédský stůl a raději to nepřeháním. Honza nás s Vláďou sveze dolů a pak se jen motáme Rožnovem, abych vůbec našel start. Začínám cítit, že nejsem úplně v optimální formě. Včerejší přesun a horská prémie první kategorie na Mír, na mě zanechaly stopy. Servismani už jsou dávno na místě a kupodivu mají volno, takže je za pět min hotovo. Jsme poměrně blízko startovního roštu, ale zdání klame. Na startu mi viditelně chybí Kotě. Revanš za Rampušáka musí počkat.

Start 8:30

Start. Stojíme. Zatímco pravá půlka pole jede branou, naše levá stojí. Start je trochu nespravedlivý, protože úzkou silnicí není možné předjíždět, navíc se pole roztáhlo do dlouhého hada. Taky rozmlácená cesta na rychlosti nepřidá. Ani nemluvím o tom, že silnice není uzavřena, jak to na podobných závodech bývá.

Hned po startu stoupání roztrhalo peloton na malé skupinky. S Kolíkáčem (Ko)o sobě víme a jedem asi v 25-ti členném balíku. Je to nahoru dolů, než přijde stoupání na Dušnou. Tam se mi podaří dohnat odpadlíky ze skupinky před námi a ve sjezdu se jich udržet. Za Vsetínem nás také dojíždí Ko.

První bufet v obci Ratiboř a zastavujeme jen my dva. 1. bufety jsou všeobecně dávány příliš brzo po startu a druhé až na 100km, takže raději zastavujeme a děláme dobře. Nicméně balík nám odjel a my si jedem v pěti v pohodě vstříc Držkové J. Po chvíli najíždíme na trasu Mamuta a pak zase ta nepříjemná Podkopná ves a je to tu. Všemína. Ani turistická mapa neznačí cestu kudy vede BT. Z vyprávění jsem o tomto kopci slyšel ledacos, ale v reálu je to ještě těžší J. Předčilo to všechna moje očekávání. První, druhý, třetí kopec se dal zvládnout, ale čtvrtý, tam už skoro každý šel a ten pátý, ten by byl dobrý kdyby bylo dost sil. Nakonec se kopec přede mnou musel sklonit, ale zadarmo to nebylo. Ve sjezdu mezi pískem a bahnem ztrácím bidon a před stoupání na Liptál mě chytá dost silná křeč do pravého stehna. Naštěstí se mi jí daří napodruhé rozehnat. Ko je už v trapu, tak jen doufám, že nepojedu na Karolinku sám. Za semaforem ve Vsetíně se formuje 10ti členná skupinka a valíme to přes 30. Nemůžu se nějak rozjet a navíc mě dochází voda. Vesměs se vezu, protože tempo je na mě vysoké.

Karolinka, bufet přišel jako na zavolanou. Ko tam už taky stepuje. Nakonec ho ještě musím pobízet, jinak by strávil na bufetu mládí. Blíží se Soláň. Kopec přišel jako na zavolanou. Konečně jsem se rozjel a začíná se mi dařit. Jedeme chvíli s Ko, ale ve stoupání ho ztrácím. Ze skupinky jsem nahoře první, ale nehorázné zrychlení dolů vůbec nejsem schopen zachytit. Je to k vzteku zase jedu sám a Ko nikde.

Horní Bečva – další bufík. To jen ukazuje jak jsou pořadatelé neschopní. Dát po 20km dva bufety – nechápu. Jedeme dál s Kolíkáčem na Hlavatou. Je vidět, že má trošku problémy ve stoupání. První část jel výborně a možná trochu přepálil. Také problémy s dechem ho sužují. Obdivuji ale jeho zarputilost se vždy dotáhnout do skupinky.

Na Bílou se převážně klesá a točíme to ve čtyřech co to dá. V Ostravici se ohlížím a zjišťuji, že jsme Ko někde ztratily. No nic. Stoupání na Smrček. Už se cejtím OK a skupince zase poodjíždím. Jediný problém je že mi na posledním bufetu špatně dovřeli bidon a voda mi teče všude. Dojel jsem jednoho vyčerpaného borce. Příjemné stoupání s tvrdšími úseky vystřídá nebezpečný sjezd po úzké asfaltce. Proti jedou auta a je to dost drsné se jim vyhýbat. Zvlněnou krajinou přijíždím na poslední bufet.

Bystré. Doplňuji vodu a cpu se hrozinkami. Nikomu se nechce jet dál. Tak se zvedám asi po třech minutách a vybízím ostatní. Ohlédnu se a vidím Ko jak akorát přijíždí a kouká někam do ... Napadlo mě, že si bude chtít vorazit a tak jedu, ale on hned jede za námi. Je to obdivuhodné, jak mě zase dojel. Tak mu to konečně vyšlo. Spolupráce do posledního bufetu a pak si to rozdat J. Jede opravdu na krev a těsně před stoupáním na Pustevny ho vidím už za námi. Nechce se mi věřit. Chytil druhou mízu. No ještě to bude boj.

Pustevny. Tak jsem zde přesně na týden po 10 letech. Měřím si čas.Tenkrát jsem to šlapal 50 min s plně naloženým kolem (20kg). Ty kila namíň mi teď pomáhají. Cítím se velmi dobře a tempo mě nijak neklesá. Zpočátku jedu s jedním ve dvojici a asi 30s za námi Ko, ale za první vracečkou už jedu sám, předjíždím další dva borce a držím si svojí 12tku. Ko musel zvolnit, protože na další obrátce jsem ho už neviděl. A už 1km do cíle a 500m a 200m. Ten konec je nejtěžší. Sedlo 27 min. a AVG 12,4.

Nekoukám a pouštím se dolu. Jestli chci obhájit prvenství z Rampušáka, musím jet co to dá. Ko mě ve sjezdu stáhne a pak je ještě 10km po rovince. Jedu sám a rvu to. Mám kupodivu dost sil a daří se mi Bečvy jet okolo 40km/h. Předjíždím ještě jednoho odpadlíka a vybízím ke spolupráci, ale ten není schopen ani sedět v sedle.

Rožnov. Už jen to poslední krátké stoupání.

Cíl 15:55

Nikdo mě kupodivu nedojel. Ko je jen 5 min za mnou. Konec dobrý všechno dobré. Nebyl to pro mě optimální závod, proto si vítězství cením více než na Rampovi, kde mi vše hrálo do karet, ale Ko mě dnes pěkně prohnal. Zlepšil se hodně a Vysočina bude určitě vyrovnaná. Tam ty stoupání nejsou dlouhé. Vysočina bude závod roku. Domácí půda. Víc mi asi bude ale vyhovovat Král Šumavy. Jen doufám, že přijede i Kotě aby byla konkurence.

Doprovodný tým mi oznámil, že pro mě přijede okolo sedmé, tak mám spoustu času na odpočinek, na večeři a na sprchu. Ještě zkontrolovat tombolu, jestli jsem zase něco… a hele pumpička, no prosím.

Honza s Vláďou přijíždějí hodinku a něco po nás. Všichni jsme OK a jako vždy letos po maratónu prší.

Kolíkáč

Po menších problémech po cestě (upadený výfuk) nás pohostinně přivítala tradiční horská chata Mír, uložili jsme Verču ke spánku a už jsme se mohli věnovat plně předstartovnímu „večírku“, na kterém byl alespoň přes mobilní signál i Adam, který nám popřál mnoho úspěchů. Po pár iontech a výborné večeři (jenom jsme se dohadovali co znamená u p. Hrubeše to P ČA) jsme dali rozbor trasy, ladění strojů a focení se startovními čísly.

Ráno bylo pro někoho krušné, ale po vydatné snídani se švédskými stoly jsme se všichni stavěli na start bojovně naladěni.

Start nebyl oproti minulým ročníkům u skanzenu, ale v postranní ulici u řeky Bečvy. Bigmig ještě ladil svoje kolo u svých mechaniků, ale pak jsme již vyrazili vstříc asi nejtěžšímu závodu silniční velosérie.

Můj plán byl následující:

195 km

7:30 hod

16:00 hod

ale hlavně udržet se co nejdéle Bigmiga (dále jen BM) !!!

Jak šly kilometry:

1.km: netradiční první kopec po úzké silničce směrem na Vidče, v půlce najednou ostrá levá a prudký sjezd po rozmlácené cestě a nájezd na klasickou stoupající silnici na Hlaváčky. Držím se BM vcelku bez problémů, snažíme se dostat co nejvíce dopředu.

7.km: Valašská Bystřice - ve sjezdu se snažím dohnat mírně poodjetého BM

12.km: vodní nádrž Bystřička - jsme zase pohromadě asi ve 40-ti členném balíku, přichází stoupání na Dušnou, které se v minulých ročnících nejezdilo vzhledem k probíhajícím automobilovým závodům, tak letos je to pro nás premiéra, BM poznamenává: „tento kopec to roztrhá ...“

18.km: a měl pravdu, už je to roztáhlé po celém kopci, dupu jak při časovce do kopce a pak po závodě zjišťuji, že max. tep jsem měl asi v tomto kopci 213, ale moc se mi to nezdá, možná, že jsem to zachytil do „tepáku“od nějakého závodníka vedle mě. BM mi ujíždí asi o 300m v rychlejší skupince, já se naštěstí chytám asi trojice odpadlíků, kteří mají snahu sjet BM a spol.

25.km: Vsetín, po divokém sjezdu, kde jsme to prali hlava nehlava jsme je sjeli, trasy se rozdělují, my doprava na dlouhou, a hlavně na chvíli oddech, protože jedeme po rovině a první bufet není daleko. V předtuše dalších kopců rozdělávám první tubu a piji Magnesium.

30.km: odbočka do Ratiboře, moc času na oddych není, i pro rovině se tempo pohybuje přes 35km/hod. jedeme ve velmi silné skupince asi 15 lidí, poznávám některé borce okolo sebe a je čest jet vedle nich, protože zatím jsem je viděl pouze na stupních vítězů ve starších kategoriích

32.km: Ratiboř - bufet, malebná vesnička, kde se narodil můj děda, průměr okolo 31km/hod., s BM se rozhodujeme absolvovat bufet, já jen poznamenávám, že zastavíme asi jenom my dva z této grupy, a taky že jo, všichni ostatní přesviští bufet jako by vůbec nebyl. Doplňujeme bidony, beru banány, pivo není.

34.km: dohnat rychlíky před námi by bylo nad naše síly a tak jíme banány, jsme asi ve čtyřech lidech, pravidelně střídáme, víme, že bude lepší počkat na další skupinu, která se určitě řítí za námi

40.km: napojujeme se na trasu Mamut Tour a hvízdáme si to po nádherném novém asfaltu přes vesnici Držková, před  Kašavou najednou ze zadu přilítne jak hejno vos asi 15 cyklistů a tak zase jedeme společně s nimi jako o život

50.km: Podkopná Lhota - máme za sebou pěkný brdek po rozbitém asfaltu, BM mi zase frnknul, ale v následujícím sjezdu do Trnavy ho dojíždím a společně se připravujeme na kopec kopců, mýty opředenou Všeminu. Vzpomínáme, jak jsme si o ní vyprávěli někdy v únoru přes ICQ, jak jsme byli natěšeni až si to konečně vyšlápneme a ono už je to tady a přišlo to tak strašně rychle.

60.km: Všemina, tento rok suchá silnice, takže kolo nepodkluzuje, první dva „hupy“ se celkem v pohodě překonávají, ale závěrečný „hupák“ už je horší, většina je sestřelena ze sedel a jde raději pěšky, já s BM se statečně rveme s každým metrem tohoto krpálu. Mě ještě navíc otravuje vzduch okolo mě neukázněný řidič, který tůruje svého miláčka ... a jsme nahoře, pocit je to k nezaplacení, pomalu mizející nápisy na silnici ("Kurňa to byl kopec a včil bacha") nám mávají na rozloučenou, okolo postávající diváci nás varují: „pozor ve sjezdu je to mokré a je tam bahýnko“. Proti nám jezdí borci z „Miko Cycles“, kteří asi nejedou Beskyd Tour, ale jen si dávají tréninkově Všeminu z druhé strany. Ve sjezdu ztrácím BM a dostávám se do nadějné skupinky....

65.km: sedlo nad Liptálem, další krutý brdek je za námi, skupinka se roztrhala, poprvé jsem ve stoupání před BM, který má ztrátu asi 200m, rychlý sjezd do Liptálu, a s velkým úsilím ještě s jedním borcem sjíždíme na hlavní silnici asi 10 závodníků, teď vím, že je důležité jet po kupě, čeká nás rovinatý průjezd přes Vsetín a mírně se zvedající placka do Karolinky a tam by „jízda vlka samotáře“ ubrala dost sil. Otáčím se dozadu, ale BM nevidím.

75.km: Vsetín, silnice vyfrézována, takže lítáme přes hrany jak kaskadéři, jede se na krev, stoupání ve Vsetíne ke kostelíku mě uzemňuje do posledních pozic a v následujícím sjezdíku to není jednoduché je sjet, ale naštěstí jim svítí červená na křižovatce, a tak jsem zase v závětří, načínám druhou tubu, a dopíjím druhé magnesium, piji co můžu, musím to do Karolinky vydržet s nimi ... BM stále někde za mnou

101.km: Karolinka, konečně bufet, jel jsme většinu na chvostu grupy, průměr se pohyboval mezi 35 - 40 km/hod., když jsem na chvíli vypadnul z rytmu, tak pak následovalo pekelných pár stovek metrů než se zase člověk přisál na konec, před Karolinkou jsme to dokonce i chvíli táhnul, bufet většina nevynechala, a tak si dávám spolu s ostatními příjemné občerstvení: rohlík se solí, meloun, banán, nemám ani moc hlad, tuby působí ... BM přijíždí na bufet asi po 3 minutách, prý ztratil bidon u Všeminy a tak se musel vracet ... vyprazdňujeme ještě své útroby a vyrážíme vstříc Soláni

112.km: vrchol Soláně, jako každý rok mě tento kopec moc nesedí, většina mě předjíždí, BM asi o 400m a bohužel zůstávám vzadu osamocen bez možnosti jízdy jet s někým dohromady následující dlouhý sjezd a placku na bufet v Horní Bečvě, žeru banán, doplňuji energii a stále se otáčím, jestli za mnou není nějaká dušička, ale nikde nikdo ...

120.km: Horní Bečva - bufík, naštěstí je tu ještě BM a tak rychle nacpu banán a šáteček do kapsy a razíme dál

127.km: Hlavatá - odbočka směr Staré Hamry z hlavní silnice, absolvovali jsme nepříjemné stoupání, ve kterém se rozpadl jednomu závodníkovi držák na bidon, BM má navrch, zase mi ujíždí...

136.km: Bílá - šlapu si to společně s BM a dvěma borci nádhernou krajinou s hustými lesy, pěkný asfalt a stále mírně s kopce - no prostě romantika

140.km: trať se mírně vlní, v kopcích mi ujíždějí, v klesáních je zase sjíždím

147.km: Ostravice - po dlouhém sjezdu jsem bohužel osamocen, poslední brdek před sjezdem mi až moc ulítli a ve sjezdu se mi je nepodařilo dojet, ale teď už je to vcelku jedno, jede se po úzké cestě a přichází stoupání na pekelný Smrček. Celkový průměr mám zatím přes 28km/hod., údaj, který mě naplňuje velkým optimismem, ale to nějak nedomýšlím co mě ještě čeká....

150.km: vrchol Smrčku, kopec jako kráva, chvílemi stoupání i přes 15%, teď už je to jenom o vůli (jak by řekl Adam), kolo se pomalu otáčí rychlostí 8km/hod., víc už to prostě neroztočím. BM a spol. jsou někde v nedohlednu, jsem smířen s tím, že už to dojedu na samotku

155.km: uzoučké silničky na úpatí takových brdečků jako je např. Velká Stolová ( 1049 m n.m.) vedoucí nahoru a dolů, prudké zatáčky, před jednou z nich dokonce na silnici varující nápis „U-turn“, ale i přesto je vidět v krajnici a v okolní trávě, že si toho někdo nevšiml ... Jedno nenápadné stoupání je zpestřeno dýmem z pálící se trávy, je to i o technice jízdy, nohy jedou samočinně, teď je důležité jet hlavně hlavou, ale co mám dělat, když mi hlava většinou už moc nefunguje ... cpu do sebe třetí tubu, dopíjím láhev, vím, že za chvíli přijde bonbónek celého závodu - Pustevny

160.km: Bystré - bufet, jaké je moje překvapení, že tu je ještě BM, který ale, když  mě zvětří rychle nasedá na kolo a spolu s dalšími dvěma borci odjíždí, já doplňuji bidon, dva banány do kapsy a jedu „stíhat BM“ (Kotě, dávám ti za pravdu, je to náročné)

162.km: silnička je široká asi 3m, kroutí se vzhůru, je hezky vidět do dálky a tak BM stále vidím, říkám si, zkusím ze sebe vymáčknout poslední zbytky sil

165.km: dojel jsem jednoho borce před sebou, to mi dodává hodně optimismu, že zase nejedu tak špatně, nevím proč, ale v paměti mám nějak zapamatováno, že stoupání na Pustevny je dlouhé přes 10 km, ale právě tento borec mi sděluje, že je to „pouhých“ 6 km, a v tuto chvíli do mě vstupuje záchvěv mohutné vnitřní síly, roztáčím to přes 13km/hod. ...

169.km: začátek Pusteven jedu velmi nadějně a v prvních zatáčkách vidím nad sebou BM a to mi dodává sil. Halekám na něj: „Lásko, počkej na mě !!!“. Stále si říkám, taky na něj musí někdy přijít krize, vždyť na těch bufetech není jeho oblíbený doping pivo, tuby nejí, z čeho on tu energii bere ??? ...

171.km: moc dlouho mi to nevydrželo, nohy se mi zakyselují, stoupání vůbec nepovoluje, rychlost klesá, BM mi mizí ... smekám před ním, je to prostě super vrchař, a jet Pustevny okolo 12km/hod. po dnešním průběhu závodu, na to já prostě stále ještě nemám

172.km: krize ... šílená krize ... jako vždy mě Pustevny dorazily, přicházejí na mě ty pesimistické myšlenky, jako že na kolo už nikdy nesednu, že na nějaké Vysočině či Králi už mě tento rok nikdo neuvidí, a jaká že je to kravina jezdit vůbec na kole

173.km: jenom sleduji cyclocomputer, počítám a očima posunuji každý přibývající metr na displeji, hlemýždím tempem 9 km/hod. se plazím k vysněnému 176.km, kdy konečně budu nahoře

174.km: střídavě chodím ze sedla, zkouším jet přes 10 km/hod. ale prostě to nejde, nohy nejedou, tepy pod 150, ze zadu cítím atak závodníků, které jsem trhnul na posledním bufetu svým rychlým průjezdem

175.km: na asfaltu napsáno „1 km“, už jenom jeden blbej kilák a mám to za sebou

175,5.km: další nápis „500m“, no to snad není možný, to je snad nejdelší kilometr v životě, už mě ze zadu dojeli, všichni jedou jako by nic, já prožívám hrozný muka, chodidla mám jako bych chodil po rozpáleném uhlí

176.km: konečně, brána s nápisem „Beskyd Tour - prémie“, okolo stojící a tleskající diváci, já se svojí tradiční hláškou: „Tak jsem asi nevyhrál co ?“ a odpovědí je mi smích a pěkná věta: „No kolo jako prémii ne, ale nad sebou jsi určitě zvítězil“ ... ano, ano mám to za sebou, teď jenom přečkat rychlý a dlouhý sjezd a pak hurá do cíle

177.km: ještě že mám návleky, rychle je natahuji, protože ve sjezdu v rychlosti přes 60 km/hod je pěkná zima

184.km: Prostřední Bečva - ve sjezdu jsem předjel jednoho promrzlého borce, který moc na spolupráci nevypadal, cítím, že posledních 10 km do cíle musím s někým jet, sám už to nerozjedu ...

189.km: jedu co můžu, ale rychlost leze jenom slabě přes 32km/hod, a to asi na dojetí BM nebude stačit, naštěstí  mě dojíždí další spolupracující borec, konečně to trochu jede, ale už je příliš pozdě ...

194.km: cíííl, je 16:01 hod., mám to za sebou, svůj plán jsme si splnil, Katka dokumentuje, BM se šťastně usmívá - najel na mě 5 min ...

údaje z cyklocomputeru: 194,33 km, 7:21:00 hod, průměr 26,44 km/hod, max. 70,5 km/hod., tep průměr 155

Bylo to jako vždy náročné, tentokrát konečně i zpestřené o další Šlapku se kterou jsem se snažil jet společně a která mě vyhecovala k maximálnímu výkonu, BM jel parádně, ty kopce mu prostě sedí ...

Absolutorium zaslouží VláďaHonzou, kteří nepodlehli žádné větší krizi v Beskydských velikánech a dojeli spokojeni do cíle.

Cílové špagety, sprcha, vcelku kvalitní výhrytombole a příjezd Anděla s kluky byl tečkou za letošním Beskyd Tour. Večerní odměnou jsou pak ještě domácí borůvkové knedle a „náročná“ Vláďova oslava 1000 km najetých na silničce.

Vláďa

Páteční příjezd po reprezentaci na chatu Mír byl z mého hlediska trošku více méně žíznivý naštěstí jsem přišel na chuť (určitě jsem nebyl sám) pivínku Radegast "mňáám" a teď k samotnému závodu.

Ranní stávání není má oblíbená činnost kor, když vidím po otevření jednoho oka samé bílé čtverečky (Kolíkáč nás fotil) no snad to rozkoukám na prvním stoupání. Start "těpic do kopce, radši ty bílé čtverečky", ale jede se a dost rychle vypadá to, že nahoře dávaj snad něco zadarmo, že se tam všichni tak ženou. Po vydrápaní na první kopeček vidím něco krásného pravej "cyklistickej had" mooc hezký tak se snaží k nim se připojit hlavně to neutavit na začátku čeká mě přece jenom sice necelých 200km a když chci mít tentokrát lepší čas tak to musím jet hlavou. Do Vsetína přijíždím s borcem, který si mi stěžuje, že má ruplé špice tak jede krátkou a dává mi mapku kdybych na dlouhé bloudil a tak mu poděkuji stáčím to doprava a mažu co nejrychleji k prvnímu bufetu pití dochází tak nechci opakovat chybu z Rampušáka. Tady mě dojíždí Honza tak se k němu přidávám, ale při mírném stoupání opouštím Jendův balíček a jedu si své tempo "samotářského vlka" a pořád to jde nahoru po každé, když někoho minu tak se na mě zadívá pohledem (ty asi nevíš co tě čeká)

Všemina to je (kurňa kopec) no přiznávám barvu tady těsně pod vrcholem ( mého) se zapojuji do skupinky tlačitelů. Do sjezdu nespěchám tady je to moc na mě úzké tak radši se spouštím sám. Před Vsetínem zapomínám na frézovanou silnici a skáču přes hrany s bidonem v ruce na světlech se situace uklidní a já si doplním tekutiny které stále scházejí. Karolinka mě vítá bufetem, kde ochutnávám koláček mezitím dojíždí Jenda a moc se nezdržuje a už velí k odjezdu tak rychle zhltnu koláček a pomalu pádím za nimi trošku berou křeče tak radši volím volné tempo spěchajícího hlemýždě mezitím se dozvídám, že nás čekaj další kopečky a opravdu jsou tu ...

Soláň no to byl zase brdek tak rychle v bufiku se zotavuji pomerančem a už jedu vstříc dalším Beskydským kopcům po hlavní silnici to docela jede a tak není divu, že se mi nechce odbočovat na Staré Hamry stoupání mě vrací do tvrdé cyklistické reality, že se stale nacházím v horách aspoň ta příroda, že skýtá tak nádhernej pohled ještě v této divné době tady se dá zapomenout a vnímat jen tu krásu, protože to mezi panelákama nikdy nemůžu vidět a vůbec mi nevadí, že se zase hrabu do kopce. Příjezd do Bystré to je poslední bufet pak jsou nekonečně dlouhé Pustevny, občerstvení si vychutnávám a čekám na příjezd Honzy mám starost čekání je nekonečné mezitím přijíždí další Beskydský zdolavatel a ptám se kde nechal Jendu při sdělení, že se někdo tam otáčí s vozíkem na tak úzký cestě mě docela děsí, ale když vidím Honzu přijíždět jsem v klidu.

S velmi velkou rozvahou sedáme na stroje rozjíždíme se za "BLUDEM" jménem Pustevny tady stoupám a v uších mi zní skladba od Citronu (rocková banda) - Hon na bluda to mě drželo abych úplně neusnul i když mi hlava párkrát lehce klimbla to pomyšlení, že se blížím do míst kde stojí a rozjímá "RADEGAST" přece to nevzdám radši až za chvíli. Ale kdy vždyť tady je to směrem dolu a cíl je tak blízko, že stačím jen zalehnout a už se adrenalin jen lehce uvolňuje. Nájezd na rovinovou část jsem nějak nevnímal prostě jsem jel najednou po hlavni silnici a věděl jsem, že teď mě čeká jenom to mírné stoupání do cíle sice jsem ho nevyjel tak jak jsem si to představoval, ale dojel jsem a to se přece počítá.

Neděli jsme si zpestřili s Honzou výjezdem k "Radegastu" je nádhernej. Honzovy moc děkuji, že se mnou jel tak to jsem si připomněl chvíle, kdy podobné výlety jsme podnikali v zimě na lyžích s Tátou v Krušných horách, kde jsem se narodil, ale to je jiná reportáž. Zdar u dalších "MARATÓNŮ".