Mamut Tour

C: 75 km, převýšení: 695m

Komentáře účastníků:

Adam

Na Mamuta budu velmi rád vzpomínat, byť jsem nebyl zrovna v nejlepší formě, ale nohy mě tentokrát jely skvěle, problém byl zas jinde. Těším se až to vychytám úplně a budu šlapat tak spolehlivě jako Schumiho Ferrari. Start jsem stihl na poslední chvíli, ale o to víc mě to vyburcovalo a byl jsem pořádně nažhavený.

Hned jsem dojel Matese, Zvaryho, Andělu. Říkal jsem si v duchu (to si je dnes dám všechny) a vyjel jsem stíhat Bigmiga, po malé chvíli jsem ho dojel, ale po malé chvíli jsem ho opustil (jel zdrcující tempo, podle mého názoru ten začátek přepálil). Čekal jsem na zbytek šlapek, Mates sebou ale Zvaryho s Andělou nepřivezl. Zvary jel s Andělou na jistotu. Možná to chce na 75km více odvahy a dát vyšší tempo. Já jsem v závěru odpadl, ale ve formě jedoucí Zvary by to mohl udržet až do cíle. Když mě Zvary dojel, po 15.min.pauze jsem ihned nasedl na kolo a začal jsem ho stíhat, jaký šok to pro mě ale byl, když mi pořád více a více ujížděl. Tak jsem si na hlavní silnici odskočil na zmrzlinu a čekal jsem asi 8 min. na Andělu s kterou jsem jel až do cíle. I když jsem jí cestou řekl, že jí nechám vjet do cíle jako první nakonec jsem si řekl, nenechám jí to úplně zadarmo a při závěrečným sjezdu do cíle jsem do toho šel. Anděla ale v závěru předvedla, že má velkou vůli a do cíle se doslova vřítila a zaslouženě dojela přede mnou. Já jsem jel bez registrace a jsem rád, protože jsem jel tak na 70% a 75km se prostě musí jet na doraz. Ale chtěl jsem si alespoň užít atmosféru a tu jsem si vychutnal na 100%.

Anděl

Jak jsem prožívala Mamuta? Báječně. O tom, že jej pojedu jsem se dozvěděla 14 dní před startem / hlídání/. Týden před startem jsem si dala trénink 71km, AVG 21,8km/h.. V pátek pro nás přijel Honza, aby nás naložil a odvezl do Čekyně. Abych nezapomněla, šli jsme si s BigMigem lehnout ve 2hod ráno. Šila jsem Pláštěnku -BigMigův patent, protože má celou sobotu pršet. Cesta ubíhala příjemně. V Čekyni jsme se zaregistrovali, ubytovali, sešli s ostatníma Šlapkama dokonce i s Adamem. Večer byl skvělý Adam splatil prohranou sázku BigMig dostal basu „gambáče“ tak se sedělo, popíjelo a bylo nám krásně. Na výzvy:“ Pojďte si lehnout.! Mi bylo řečeno:“ Stejně neusneš. Budeš si stále promítat cestu, co a jak kde pojedeš. Jdeme na kutě v 1hod. Budíček je v 6hod.

Ráno budím chlapy a jde mi pára od úst jaká je v chatce zima. Vstávám s bojovnou náladou a úsměvem, který posléze vymizí. Neb Honza a Kolíkáč jsou hotovsoň. Honza má „svoji“ migrénu a Kolíkáč chytil bacila od malé Verunky. Snažím se ještě sehnat po táboře nějaké léky, ale když vidím výraz ve tvářích našich jezdců na 230km je mi jasné, že nemohou, ba nesmí jet. Je nám z toho všem smutno, mě je líto BigMiga, že pojede defakto sám, protože se těšil jak se budou chlapi střídat. Měli vymyšlenou taktiku.....

No nic, musíme na start. BigMig se řadí do startovního pole. Pánové, vy to znáte, ale pro mě to bylo....síla, chtělo se mi „fňuknout“, ale nebyl čas. Ještě nám oznámí, že má být až do 16-17hod pěkně. Start. A teď je slyšet to krásné klapání, zacvakání. A jedem! Snažím se držet Miga, ale to bych se asi urvala. Loučím se s ním. Dojíždí mě Zvary, který startoval z konce neb se vracel pro čidlo. Zvary mě hned předjíždí se slovy :“Drž se, Anděli, drž se.“ Snažím se soustředit na jízdu a v tom ono známe poplácání na rameno. Adam,“ Adame tys přijel, to je super drž se BigMiga!“ Ještě stačím říci, co je s Honzou a Kolíkáčem a pak vidím. Nic nevidím Adam zmizel.
Do prvního stoupání dojíždím partu chlapů, pořádných pořezů, kteří se mě snaží nalákat na 180km trať, ale při prvním sjezdu, kde předvádí , co dokáže jejich 110kg mi zmizli taky.

Většinu tratě jedu sama jen prvních asi 30km vždy ve stoupání dojíždí dva pány, jednoho pak předjedu definitivně. Druhý mi zmizel za bufetem. Napojil se na trasu 230km.Na bufetu se ptám kolik je hodin. Večer před závodem mi přestal fungovat tachometr. A tak celou trať jedu z lásky k cyklistice a řídím se srdcem. Bylo 9,25hod, prý jedeme o hodinu rychleji než se jelo loni. Spočítám, že podle Kolíkáčových výpočtů jsem asi o 15min pomalejší než si chlapi předsevzali. To mi dalo ještě větší chuť do šlapání a frčela jsem. Předjela jsem ještě jednoho závodníčka. Byl to mrňavý chlapec na hrozně velkém kole. Posledních asi 20-25km to byla síla jenom rovina, rovina absolutní placka. Musím stále dupat. Ještě, že jsem trénovala jezdit švihem.
Síly trošku ubývali, hlásí se hlad, ale v poslední velké zatáčce stojí chlapi a zadrželi kamion, tak se musím zmáčknout a ukázat jako správný závodník. A to jsme již v Oseku. Zase hrozná rovina a ještě ke všemu se jede po hlavní.

Jak tak makám, kouknu se před sebe a vidím v trávě cosi oranžového. Přijedu blíž a vidím mávajícího Adama. Mám radost, že aspoň chvilku nepojedu sama a dozvím se kolik ještě km do cíle.Adam chvíli něco povídá o průměrných rychlostech atp. Tak jsem mu řekla, že chlapi čekají na to, že to dojedeme a ať jde přede mě, že se na chvíli schovám. Bylo to super tempo, ale odpočinutému Adamovi jsem asi po 1km přestala stačit. Říkám , aby jel a on, že chce dojet se mnou. Tak jel chvíli přede mnou. Pak vedle mě, ale to už jsme byli u nápisu na silnici cíl 3,72km. Adam jel vpředu já se snažila zmáčknout a povedlo se to až, když proti mně jel již „dojetý závodník a řval na mě:“Dávej, dávej.“ Začala jsem tedy dávat a na vrcholu jsem si řekla Adame, mám tě: Naházela jsem tam, co se dalo a cílem jsem prosvištěla. Jen to píplo.

Při závěrečném stoupání jsem si všimla ohromného mamuta, který na nás koukal z vrcholu. Bohužel foto jsme nestihli pořídit. Když jsem přijela do chatek, zeptala jsem se kolik je hodin, abych alespoň trochu věděla za kolik jsem to ujela. 3,10hod. To je super.

A hned jdu navštívit naše marody, když jsem je viděla tekly mi slzy jak hrachy. Nebyla jsem schopna mluvit . Po krátké zprávě se ptám, co pro ně mohu udělat. Nechtěli nic, vlastně tak málo ČAJ. Sbalím si věci do sprchy a jdu pro čaj. Jak je vidno tato tekutina dělá zázraky. Horký čaj chlapy zahřál a naše zprávy z trasy jistě také potěšili . Já se šla sprchovat do společných sprch. Ještě říkám chlapům ať chvíli počkají, že tam třeba nikdo nebude.... Mohli klidně jít protože mě hned přivítalo s viditelným úžasem, co tam chci asi 5 zcela obnažených cyklistů. Veselo mi nebylo. Sklopím oči a tu si povšimnu dveří. Otevřu je a je tam samostatná sprcha. Hned se mi ulevilo, protože po večerním zážitku, kdy jsem chtěla taktně odejít, že nemám mýdlo, aby se mohl pán umýt mi řekl, že mi ho půjčí. Tak jsem hned měla po žížalkách.

Kolem asi 14hod se Honzovi udělalo lépe . Vyjíždíme spolu hledat BigMiga. Našli jsme ho na 190km. Před tím míjíme Kotě, který nic nepotřeboval. BigMig kousek před naším shledáním píchl.Když nás viděl měl velkou radost a není divu viz. BigMigova reporáž. A rázem se z naší Šlapky stává mediální hvězda ( Kotě jsme bohužel propásli) Fotíme jej, kde se dá. Na bufetu jej zahřívám vlastním teplým svetrem, aby nevystydl. Pak mu odebereme všechno nářadí, pumpičku i prázdnou plechovku od vypitého Zubra. . 20km před cílem začíná mrholit. Ptám se, zda bude BigMig chtít pláštěnku. Se slovy :“Prdím na to!“ Odmítá a já ji šila do 2 hodin do rána! Před posledním stoupáním BigMiga opouštíme, abychom našli správnou pozici na závěrečný snímek. BigMig dojel. Huráááá.

Teď se děly zázraky. BigMig šel pozdravit Kolíkáče a já viděla jak je šťastný. Dokonce i trošku dostal „barvu“.Měla jsem velkou radost. Protože, co nám může udělat větší radost než úsměv na tváři nemocného týmového kolegy. Po večeři se loučíme s Kotětem a Matesem. Nasedáme do aut. BigMig řídí Kolíkáčovo auto. Já jedu s Honzou. Celou cestu posloucháme nádherné skladby klasické hudby.V Bystřici se u teplého čaje s výborným závinem rozloučíme s Kolíkáčem . Do Řeporyjí nás Honza přivezl ve 2hod ráno. Vyložili jsme kola, bagáž a Honza dál pokračoval domů. Pánové, díky za skvělý zážitek. Byl to skvělý závod . Trasa 75km nenáročný terén, chvílemi famozně značen a chvílemi? Ještě, že jsem měla BigMigovu mapu.Honzovi srdečné díky za skvělý odvoz a přívoz. Co říci závěrem? HURÁ NA RAMPUŚÁKA! Hlavně ať nám vše slouží zdraví. Všechny zdraví Anděl.

P.S . snad jen poslední slovo:“ Kotě, když nevíš proč je lidem zle, tak raději drž jazyk za zuby. Zvláště jedná-li se o týmové kolegy .

Bigmig

Mamut, nejčastěji skloňované slovo na diskuzi od začátku letošního ruku. První velký milník sezony. Všichni jsme se už nemohli dočkat, až to přijde. A ono to přišlo tak rychle.

Čtvrtek (dva dny před závodem)

Předpověď počasí na sobotu je děsivá. Celý den déšť a ráno 2 °C. Anděl do dvou do rána šije pláštěnky. J

Pátek (den před závodem)

Ráno je až neskutečné azuro. Nechce se nám věřit, že by se předpověď až takhle nepovedla. No uvidíme. Na jedenáctou přijíždí Honza ve 12:30 a můžeme vyjet. Volíme cestu raději přes Radotín a Jesenice a určitě jsme neudělali chybu. 15hod. Brno. Dáváme si dvouhodinovou pauzu. Anděl mezitím objevil v cyklocentru pořádnou silničku a už na nic jiného nemyslí.

Jedeme dál na Prostějov, kde máme sraz s Kolíkáčem. Po krátkém bloudění se scházíme v Dubu. Počasí výstavní. Kolem sedmé přijíždíme do Čekyně, kde se setkáváme se Zvarym a Adamem, který přijel vlakem s nakrátko sestřiženými kalhoty model. Mr. Bean. Adam jede bez čísla a bydlí v Přerově. Po registraci a ubytování s Honzou a Andělem vyjíždíme na krátkou desetikilometrovou vyjížďku. Je docela teplo. Anděl maká jak o život. Je nabuzen. Honza si jen tak v lehkosti točí.

Okolo desáté vyrážíme na večeři a Adam se nabízí, že splatí basu. Nejsem proti a tak nám basa zpříjemňuje čekání na večeři. Večeře (řízky s hranolkama x smažák) nic moc, ale my už se bavíme. Když už jsme měli basu pořádně roztočenou přišel výčepní se slovy. „Točím pivo, chcete někdo natočit“? Nic vtipnějšího v tu chvíli nemohl říct.

Najednou volá Šemík. Vůbec jsem ho neslyšel a už ani nevím co chtěl. Jo vlastně Mates někde bloudí, ať ho navigujeme. Ještě že to Anděl okoučoval. Jako nekalou konkurenci nás pomalu ale jistě vytláčejí z jídelny, a tak je třeba se klidit do chatek. Adam sedl na kolo i s oběma flaškami (mléko, ionťák) a bez předního světla zmizel. Chatka číslo osm se stává novou základnou. Postupně odpadáváme. V jednu ráno uléhám (tak jak sem) do spacáku. Přikrývám se peřinou až na uši a je mi kupodivu teplo až do rána. Zde se projevují moje mnohaleté zkušenosti spaní pod širákem. J

Sobota (den závodu)

Ráno mě probouzí Anděl s budíkem. Můj byl jaksi nařízen jinam. Vykouknu z chatky - azuro - neuvěřitelné. Tak to bychom měli. Bohužel si také uvědomuji, že jsem se večer vůbec nepřipravil na trasu a kola taky ještě nemám promazané. Tak jdeme na to. Zvědavě kouknu do vedlejší chatky, jestli tam vládne taky taková euforie. Tam je však ticho.

Po chvíli vyleze Kolíkáč, koukne na mě svým zeleným obličejem a prohlásí, že mu je blbě od žaludku. Myslím si, že si dělá srandu jako vždycky, ale tentokrát to vtip není. Vlezu do chatky a kouknu na Honzu. Ten taky leží. A do háje. Nemám čas si uvědomovat důsledky a mažu se rychle připravit na start. Ještě že je Anděl ready.

Na snídani vyrážíme společně se Zvarym a Matesem. Kolíkáč to jde zkusit taky. Mám skoro strach něco vzít do pusy, ale od včerejška mě přepadl děsný hlad a žízeň. Párečky vypadaj opravdu nádherně. Ještě že tam skoro není maso. Kolíkáč kouknul do čaje a prohlásil: doufám, že se o to postaráte. Zbouchnul jsem ke svým ještě ty Kolíkáčovi a zapil to čajem. No uvidíme. Mezitím zjišťuji, že Honza není schopen vyjet.  Kolíkáče přemlouvám, ale je to zbytečné. Jde si lehnout. Není schopen ani dojít na start. Dávám rychle dohromady kola a oblékám se. Není moc času.

Start 7:30

Na startu stojíme spolu s Andělem a čekáme na výstřel. Honí se mi hlavou všechno. Vždyť jsem si ani neprošel trasu kudy jet. Ještě že mám na zádech aspoň mapu. Uvědomuji si také že nemám vhodné oblečení. Je docela teplo a já mám na sobě zimní dres. Hrůza. Prásk a jedem.

Zabral jsem a vtom se to kolem mě všecko řítí. Vůbec se nemohu dostat do tempa. Kolíkáčovy párečky mi leží v žaludku. Jedu tak pomalu, že mě dojel Anděl a něco mi povídá. Připadá mi jako bych vezl kamení v břiše. Po dvou km zjišťuji, že Adam jede se mnou. No konečně dobrá zpráva. Říkám mu, že pojedeme spolu co to půjde. Adam už ví, že Kolíkáč s Honzou nejedou. Absolvujeme spolu dva kopce a hlásí mi že jede s Matesem a dalšími. Předjíždí mě stále více a více lidí. Nevím kde je chyba, trápím se.

Neustále ale myslím na to že pojedu sám. Pořád mi to nedochází. Postupně se trochu rozhýbávám a jsem schopen se držet asi 20 členné skupinky. Bohužel na chvostu. Není to ono. Nemůžu se pořád vzpamatovat. Najednou zjišťuji, že mi ujíždějí. Připadám si jako vagon, když ho odpojí. Konečně jsem se vzmohl na to zabojovat a dohnat je, i když to stálo spoustu sil. Prokousávám se skupinkou do čela a v kopečkách ji táhnu. Většinou ale šetřím síli.

Přichází vidlice tras A,B a C. V duchu si říkám, kdo pojede dlouhou. Jeden, dva? Odbočka na Slavkov. Jedeme ve čtyřech a přichází 12% stoupání na Slavkov. Konečně jsou párky v háji a já se rozjíždím. Daří se mi jet rychle, místy 14 až 16km/h a za mnou nikdo. Dojíždím dva borce, který jedou spíš do šířky. Konečně se dostávám do pohody a začínám se opět radovat z jízdy. To musel přijít kopec. Jsem zpocenej jak ratlík, ale nahoře fouká studenej vítr. Musím v tom jet dál. Přichází bufet Slavkov.

Bufet 42 km. Chci po něčem hrábnout, ale ke svému udivení zjišťuji, že jaksi není po čem. Jen zoufalá trojkombinace - šátečky, zelené banány a salám. Beru šáteček a zelenej banán do kapsy a dofám, že na dalších bufetech to bude lepší. Začíná být docela horko, ale studený vítr. Jedu na po panelové cestě na Potštát. Hop, hop. Dojel mě mezitím Martin číslo 235. Jede jen 180tku, ale aspoň někdo. Táhneme to spolu po panelech a pak dolů na Hranice.

Když se vracíme směrem do Lipníka, tak dojíždíme borce staršího ročníku. Drží se nás celkem v pohodě tak jedeme ve třech. Snažím se sníst zelený banán, ale podařilo se mi jen dokonale zaprasit řídítka, brzdové páky dres a rukavice. Před Lipníkem nás dojedou i ty borci, co se mnou odbočili před Slavkovem. Už jedeme v šesti a je to znát, i když je tam takový Adam co pořád zrychluje a zpomaluje, ale nikdo si ho nevšímá. Začínáme stoupat na Helfštýn. Skupinka se zase roztrhala.

Lhota bufet. Scházíme se zase všichni na druhém zoufalém bufetu. Žádám vodu na umytí rukou a žluté banány. Letos se bohužel v Kauflandu nějak neurodily. Oznámila mi celkem příjemná a sympatická paní. Cpu se tedy zase koláčem a dolejvám si i tu podivnou vodu do flašky.

Sbíráme se postupně zase naše trojka a míříme do lesů na Kelč. Silnice je opravdu špatná a úzká. V průběhu klesání dostávám SMS. Předpokládám, že je od Anděla a že je v cíli. Za Kelčí je pěkné stoupání, kde dorážíme zase dalšího odpadlíka. Po rovině to žene a v kopcích nestačí. Postupně se prokousáváme až pod Tesák. Samotné stoupání na sedlo Tesák je po krásné asfaltce lesem. Stoupání není nijak šibeniční. Dojíždíme zase skupinku tří borců a těsně před sedlem se loučíme. Michal jede střední trasu.

Bufet Tesák je stejně blbě vybaven jako ostatní. Cpu se tedy zase koláčema i když mi už lezou krkem a jeden si dávám do kapsy. Jsem zase jako prase. Zjišťuji, že skupinka co jsem těsně před vrcholem předjel jede se mnou. To je fajn. Neraduji se však dlouho, protože zastavují ani né na minutu. Já musím sundat zpocený dres a nemůžu jet s nimi. To je klíčový okamžik, protože pak už jsem je nedohnal, ale v kopcích bych jim určitě stačil.

Obsluha bufetu je vyvážená. Slušně vypadající příjemná žena a vedle ní stojí připlešlý chlapík s mastnými vlasy podobný těm na hlaváku. Dávám si jeden pohárek pak druhý a když ho dopíjím houmík zareaguje: „Nedáte si pivo?“ Myslel jsem, že padnu. To kdybych věděl, tak tady ty patoky nepiju. Zubr mě hned nalil do těla optimistickou náladu a protože další bufet bude až za 70km, dostávám do kapsi další plechovku. Snažím se i volat Andělovi. No signal.

S pětiminutovým zpožděním se vydávám pronásledovat trojici přede mnou. Následují převážně sjezdy v hostýnských vrších. Mám dobrou náladu, ale občas si vzpomenu na Honzu. Je mi líto že nejel až mi občas naskočí slzy. Tahle trať by byla pro něj stavěná. Zoufalstvím na této trati je značení trasy. Občas i 10km žádná značka, až je člověk nervní, že jede špatně. Také pořadatelé na křižovatkách chybí. Občas musím čekat, než všechna auta přejedou. To jsou velké slabiny Mamutu.

Podkopná Lhota. Následuje prudké stoupání a musím poprvé na stoják. Je však krátké, ale vydatné. Projíždím Trnavou a očekávám Všeminu. K mému velkému údivu zjišťuji, že se nejede. Přijíždím nad Slušovice a napíjím se z flašky. Po chvíli mě přepadnou děsný bolesti ve střevech. Vzpomenu si na Kolíkáče. To snad ne. Aby mě tak ještě něco podobného potkalo. Následují nepříjemné kopce na Fryštát a daří se mě bolesti rozjezdit. Navíc se obloha zatahuje a studený vítr začíná zesilovat. Sběrný vůz mě dojel ve Fryštátě a oznámil mi, že nejsem poslední. To je vzpruha J. Bohužel mě dojel i nějakej Havran na skřípajícím kole a držel se zuby nehty. Nenechal jsem se vyprovokovat, ale to skřípání mě žralo. Ať se veze, ale ať neskřípe. Naštěstí se blížila odbočka na Hadovnu a tam on určitě se svým nádobíčkem nepojede.

Stoupání na Hadovnu mě skrz bolesti břicha moc nešlo. Vysloveně jsem se těšil na sedlo, kde jsem si taky založil virtuální bufet. Byl už jenom Zubr a koláček. Po zrychlené toaletě jsem pak lehčí sjížděl do údolí. Projíždím Rusavou a řítím se do Bystrice. Snažím se spojit s Andělem, ale není signál. Ve sjezdu do Bystřice k přejezdu jsem  píchnul. Co mě ještě může potkat? Hned mě přispěchali na pomoc dva asi 12letí kluci. Velký fandové. Zpříjemnili mi montáž a vyzpovídali mě. Nejvíc je mrzelo, že mě asi někdo dojede. A skutečně mě dva borci předjeli. Jeden dokonce nabízí pomoc. Příjemné.

Honza s Andělem stojí o 100m dál a už netrpělivě na mě čekají. Jen se objevím fotí mě. A potom ještě několikrát. Je to příjemný pocit mít za sebou doprovodný vůz. Připadám si jako na TdF J Honza mě dokonce předjíždí, abych se dostal za vítr, ale není to příjemný pocit mít auto před sebou.

Bufet Oprostovice. Potřebuji už jen dvě věci. Umýt ruce po montáži pneumatiky a Zubr. Mám však už obrovský hlad, takže spořádám pár rohlíků se salámem. Odkládám přebytečné věci do auta. Loučím se s bufetem a doprovodným vozem a vyrážím na posledních 40 km. Honza jede těsně za mnou. Trasa je zde už rovinatá, takže konečně zvyšuji průměrnou rychlost. Začíná trochu mrholit, ale to už mi nevadí. Do cíle to vydržím. Ještě se mi podařilo předjet dva borce na horských kolech. Něco na mě hulákali, ale nevnímal jsem je.

Poslední stoupání. Vítr se otočil přímo proti mně. V kopci je navíc dopravní nehoda. Tak už jen pár metrů a mám to za sebou. Cíl dojet do 10 hod jsem splnil. Jel jsem 100km úplně sám.

Nejprve se zastavuji u Kolíkáče, abych ho povzbudil. Leží tam chudák jak kohoutek co mu zaskočilo zrnko. Ujišťuji ho, ze ho odvezu domů ještě večer. Musím se ale ještě trošku vzpamatovat. Horká sprcha bodla. Večeře na mě zbyla dost veliká. Jako jeden z posledních mám výhodu. Pomalu se loučíme a odjíždíme do Bystřice, tentokrát pod Pernštejnem. Zpočátku se učím řídi Berlingo, ale to se časem podá. Kolíkáčovi pomalu ale jistě roste nálada a to je dobré. V Bystřici ještě zastavujeme na čaj a pak už mažem do Prahy.

Půlnoc na krku a my bloudíme u Jihlavy. Pak už si toho moc nepamatuji. Někde u pumpy za Jihlavou jsem dostal mikrospánek a probudil jsem se až na Baranďáku. 2:00 Řeporyje. Konečně doma.

Co říci závěrem. Myslím že Mamut je ve srovnání s ostatními maratóny jak po obtížnosti, tak po organizaci závodu chudý příbuzný. Člověk si zvyknul na komfort. Ubytování mi zase vyhovovalo. Trošku se tak v chatkách stmelil kolektiv. Příští rok doufám že přijedu zase. Už se moc těším.

Kotě

Cesta na Mamuta byla příjemná, ani mírné spoždění mi nijak nevadilo, protože sem zvyklej cestovat na závody vláčkem a to sou teprve spoždění. Když sme dorazili do toho kampu, a viděl sem jak se Kolikáč s Bigmigem nalejvaj a Honza začíná pomalu umírat na posteli, bylo mi jasný, že to zejtra na sobě nechá následky.

Ráno Kolikáč zvracející s průjmem, Honza s pořádnou kocovinou. Bigmig zřejmě zkušený pivař se tváří nepoznamenán a chystá se na start. Já sem nasadil cyklistický oděv, pod něj sem dal noviny proti větru (výborná věc, opravdu to fungovalo bezvadně) dofoukl koleso a razil na start abych byl co nejbliže špici.

Hned po startu sem se snažil drže se špicí krok, což nebyl zase takový problém. Jenom občas páni cyklisté nebyli schopni držet stopu v zatáčkách a jiní páni cyklisté se cpali dopředu za každou cenu, ale na to sem z MTB maratónů zvyklí. Jede se tak celkem svižně. Vedoucí skupinu sem uvisel až pod první pořádný kopec Slavkov.
Celkem 33,7km; prům
. rychlost 34,7km/h; prům. tep 153 tepy/min; nastoupáno 410m; prům. sklon 0,2%.

Slavkov byl místama opravdu hodně prudkej, blížil se sklonem Loděnici. Ze začátku sem jel sám par metrů zamnou cyklisté, pár metrů předdemnou cyklisté. Nasadil sem pro sebe optimální tempo a zjistil sem, že cyklisty dojíždim což mě naplnilo celkem pozitivním pocitem. Pár sem jich předjel a jenom jeden se chytil a já ho vyvezl až na kopec, tam sme dojeli ještě jednoho borce a už sme skoro měli vytvořenou skupinku ale pak mi spadl řetěz a já ho musel ručně nasadit a pánove mi trošku odskočily, a začalo se klesat.
Slavkov 6,6km; prům
. rychlost 18,7km/h; prům. tep 168 tepy/min; nastoupáno 360m; prům. sklon 5,5%.
Celkem 40,2km; prům
. rychlost 30,4km/h; prům. tep 157 tepy/min; nastoupáno 775m; prům. sklon 1,1%.

Z kopečka sem se trošku zmáčkl abych dohnal ty dva cyklisty co mi odskočili, když sem je dojel, tak sme k nám přidal další cyklista. Pak sme to krásně v malé skupince mastili celkem slušným tempem. Někde v půlce mezi Slavkovem a občerstvovačkou nás dojela vetší skupina asi o 10ti lidech kde bylia i Dáša Likusová. A jako 15ti člený peloton sme dojeli až k první občerstvovačce.
Celkem 86,7km; prům
. rychlost 32,5km/h; prům. tep 152 tepy/min; nastoupáno 1160m; prům. sklon 0,1%.

Na občerstvovačce sme nestavěli, jenom já sem potřeboval velice nutně vyloučit přebytečné tekutiny. Peloton mi odjel o dobrých 150m. Jelikož to bylo celkem dokopce, tak mi to opravdu nešlo je doskočit, ale jakmile sem viděl že jsme na vrcholku a že začíná klesání, bylo mi jasný, že je to moje šance je doject. Pustil sem se dolu z kopce serpentínama jako kamikadze a během toho krátkyho kopce sem je dojel, ale musim uznat že zvlášť v jedné zatáčce jsem zariskoval opravdu hodně ale vyšlo to a byl sem zase v pelotonu. Někde v polovině mezi první občerstvovačkou a Tesákem sme se asi se 4 cyklistama oddělili od pelotonu (nechali zasebou i Dášu Likusovou) a razili směr Tesák. Na úpatí sem ale mel už opravdu celkem dost, už mi před par kilometrama došlo pití a ještě sem nestrčil nic do úst. Začína se stoupat.
Celkem 114,7km; prům
. rychlost 31,9km/h; prům. tep 153 tepy/min; nastoupáno 1620m; prům. sklon 0,1%.

Stoupání bylo ne příliš težké, ale já měl prostě hotovo. Pomalu ale jistě mi začala skupinka odjíždět a přesto, že sem další cyklisty dokonce předjel, tak sem věděl, že skupinka mi ujede. Sice mi ujížděla opravdu velice pomalinku, ale já sem přidat nemohl a jenom sem čekal kdy mi poklesne morálka natolik, že svěsim nohy a spomalim příliš. Naštěstí se tak nestalo a nahoře mě čekala občerstvovačka, kde sem doplnil vše potřebné. Těsně před občerstvovačkou byla i odbočka na 180km trať, ale většina cyklistů co jela tuto trať si stejně dojela nejdřív na občerstvení a pak teprve na svojí trať. Nahoře se jeden cyklista rozhodoval, zda-li ject dlouhou nebo krátkou a jenom to, že sem tam byl já (jako jedinej v tu chvíli kdo jel 230km) tak se rozhodl ject taky dlouhou, za což sem mu vděčný, protože mi v několika místech celkem pomohl.
Tesák 8,9km; prům
. rychlost 21,1km/h; prům. tep 154 tepy/min; nastoupáno 310m; prům. sklon 3,4%.
Celkem 114,7km; prům

Pak sme se v balíku o dvou cyklistech vydali dolu z Tesáku, na občerstvovačku v tu chvíli přijel ještě jeden cyklista co jel dlouhou, takže se moc nezdržel a radeji jel s náma dolů. Později sem vyzjistil, že občerstvovačky opravdu nepotřeboval, protože mu jídlo a pití dodával doprovodný vůz, který jel za náma. Z kopce mi to opět jelo a oboum cyklistům sem ujížděl jako nic. Ale cesta do cíle byla daleká, takže sem na ně na rovince počkal a jeli sme jako minipeloton dál. V jednom menšim hupíku, než začalo působit jídlo z občerstvovačky mi ovšem oba ujeli o takovejch 300m. Chvíli sem se trápil, ale když začal žaludek konečne dodávat novou energii, tak sem se rozhodl že je dojedu. Ani sem nenasazoval nijak extrémní tempo, hlídal sem se. Ale šlapal sem velice kvalitně a z kopců jezdil prakticky bez brzd. Zvlášť Hrobice sem sjel pěkne, maximální rychlost 76.5 a dole Tčko křižovatka s hlavní. Stihl sem se podívat do prava, když sem se podíval doleva už sem věděl, že to stejně neubrzdim, naštěstí ta Felicie co tamjela pustila na chvíli plyn a ja sem tam vešel a pokračoval vysokou rychlostí za těma dvouma. Těsně před Hadovnou sem je dojel, po 25km stíhaní. Chvíli sem se za nima vezl a pak se začalo stupat.
Celkem 159,7km; prům
. rychlost 30,6km/h; prům. tep 151 tepy/min; nastoupáno 2335m; prům. sklon 0%.

Hadovna byla opravdu krásná. Pěkný asfalt, pěkně mi to jelo, hezký počasí. Po chvilce sme utrhli toho cyklistu jak mel doprovodný vozidlo a bylo to jenom já a on. On jel ze sedla a celkem rychle odfukoval, já jel v sedle a dech sem si hlídal a dýchal zhluboka, pravidelně a pomalu. Nesnažil sem se mu uject, ale držel sem opravdu stabilní tempo. Asi dvakrat se posunul asi metr za mě a zase mě dojel. Pak, někde ve 2/3 kopce se opět posunul za mě ale už mě nedojel. Když sem se pochvíli otočil, byl opravdu daleko zamnou. To byla asi nejhezčí část závodu. Nahoře sem před sebou spatřil dalšího cyklistu a tak sem se těšil, že ho z kopce předjedu.
Hadovna 5,9km; prům
. rychlost 16km/h; prům. tep 151 tepy/min; nastoupáno 270m; prům. sklon 4,5%.
Celkem 165,6km; prům
. rychlost 29,7km/h; prům. tep 151 tepy/min; nastoupáno 2605m; prům. sklon 0,2%.

Jenže cyklista, kterého sem si chtěl dát v klesání z Hadovny nezvládl první zatáčku a dobrzdil to až do příkopu. Nic se mu nestalo, ale mě to zkazilo požitek s předjíždění ve sjezdu. Sjezd sem si vychutnal a i následnou skororovniku sem jel opravdu velice svižně. Pak ovšem začalo celkem dost foukat. A mě začalo zlehka docházet. Už mě začínala pobolívat sedina. Kolena už byli taky namožený a ruce a ramena boleli při jízdě ze sedla nebo po hrbolech opravdu neskutečně. Dojel sem jednoho cyklistu, ale moc nám to spolu nejelo on se chtěl akorát vozit a tahat ne, to se mi nelíbilo, tak sem spomalil aby me předjel a trošku mi ujel, raději se budu trápit sám, než abych někomu neochotnýmu tahat pomáhal. Když už byl vítr opravdu k nevydržení, tak me dojel cyklista, co sem ho předjel na Hadovne a navrhl že doskočíme pár cyklistů a uděláme skupinku. Jak řekl, tak učinil. Trošku sme mákli a hned nás bylo 6 a jelo se o dost líp. Najeli sme na hlavní silnici a zabrali celej pruh a dupali sme. Na poslední občerstvovačce sem to trošku přehnal s jídlem a všechna krev byla místo v nohách u žadludku a jelo se mi hodně blbě, ani hlava už moc nechápala a jenom to že sme jeli ve skupince me drželo nad vodou, jinak bych svěsil nohy opravdu na minimum. Před poslednim hupíkem před cílem se 4 lidi odělili a začali pomalu zrychlovat do cíle. Zůstal sem vzádu já a ten kolega co nechtel tahat. Řekl mi abych šel do předu, znělo to jako, že nechce spurtovat a že mi přenechá vítězství. Ale nějak se mi to nezdálo a držel sem se napozoru. Táhnul sem ho až do cedule cíl 100m. Tam najednou začal opravdu hodně zrychlovat. Zvedl sem se ze sedla, vydral se mi z hrdla skřek jaký dělají karatisti když přesekávají 5 cihel najednou a začal dupat opravdu co to de a povedlo se, dostal sem ho. Ale jak sem zvyklej z MTB maratónů, že po cílovém spurtu si s protivníkem podáme ruku a pogratulujeme si, tady se ozvalo akorat otrávený „Hmm“ a cyklista zmizel do kampu.
Celkem 220,6km; prům
. rychlost 29,4km/h; prům. tep 155 tepy/min; nastoupáno 3085m; prům. sklon 0%.

Pak sem chvíli odpočíval, navečeřel, podíval na vyhlašování výsledků. Kolikáč, Bigmig, Anděl a ostatní už odjeli domů. S Matesem sme pokecali u pivka a kofoly mezi opilímy moraváky. Dostal sem blikačku od pořadatelky za smutné oči při vyhlašování tomboly. A šlo se spát. V neděli pohodová cesta domů. Naštěstí sem byl dovezen až před moje obydlí a pak sem akorat jedl a spal:)

Celkově paráda, škoda jenom Kolikáče a Honzy.

viz. graf

Mates

Mamut Tour se podle meho nazoru vydaril dokonale, zcela urcite vim, ze na muj prvni maraton i kdyz mel pouze 75km nikdy nezapomenu.Vse zacina v patek okolo 17 hodiny, kdy ke me prijizdi Michael. Po naslednem nalozeni kol a zavazadel vyjizdime v 18 hodin z Prahy. Jelikoz je ovsem spicka jsme jeste v 19:30 kousek za Pruhonicema, takze uz tusime, ze dorazime v noci.Bohuzel se to take potvrzuje a v Prerove zaciname bloudit.Volam na vsechny strany o pomoc, ale nikdo neodpovida. Vsichni maji sice mobily u sebe, ale bohuzel nemaji signal.Nastesti volam Semikovi a ten jeste z prace mi pomaha zjistit trasu. Dekujem Semiku bez tebe bychom byli ztraceni. Do tabora tedy dojizdime okolo pul jedenacte. Vsichni uz jsou v dobre nalade a basa piv uz temer zeje prazdnotou. Po valecne porade upalujeme spat a tesime se na zavod. Zavodni den zacine lehce pred 6 hodinou rano. Jdu si vyzvednout cislo a cip, nahustuji kola a jedu na start pouze v dresu a kalhotech.Je mi sice zima, ale hned po startu me zima opousti a dale na trase uz ji nepocitim. Po chvilce potkavam Adama, ktery s valecnym pokrikem "Slapky jedem" vola na me a Zvaryho. Nastupuji tedy v prvnim kopecku a predizdim velkou cast startovniho pole. Bohuzel Zvary me nechyta a moje vize tymove strategie je pryc. Na 20.km ceka Adam a pomaha mi v mnoha kopcich. Bohuzel nez dorazim na prvni bufet Adam uz za mnou neni a pripojuji se tedy k jinemu baliku jedoucimu ve velkem tempu do cile. Tomuto baliku se snazim ujet, jenze pak prichazi nekonecna rovna silnice s pomerne velkym protivetrem.Tento unik me stoji hodne sil a predni cast baliku me predhani 400 metru pred cilem. S 67 mistem ze 110 jsem nakonec spokojen. Jen skoda, ze Honza a Kolikac nemohli vyjet... Snad si to vynahradi na dalsich zavodech. Po zavode se osazenstvo chatek rozprchava jako hejno strelenych hus. A dalsi vecer a noc travime s Michaelem v hospode spolu s 15ti veselymi bikery.

Celkove hodnoceni - bylo to super, tesim se na dalsi akce...

Zvary

Pokusím se o krátkou reportáž z Mamuta z mého pohledu. Příjezd v pátek večer sliboval nevšední zážitky už jen bohatou účastí šlapek. Večer se mimořádně vyvedl, zejména díky Adamově basičce "géček", které v rámci sázky daroval Bigmigovi, a ten se o ní s námi kamarádsky podělil. Akorát hospodskej z nás nebyl nadšen, protože točený mu moc nešlo na odbyt, a na jeho otázku „ Kdo dá točený?“ ho naše ťukání lahváčema zřejmě neuspokojilo. Po uzavření místní restaurace jsme se ještě přesunuli do jedné z našich dvou luxusních chatek, kde se ještě diskutovalo a trochu popíjelo. Po půlnoci však již zalehli i nejotrlejší jedinci s vědomím, že se za pár hodinek už startuje.

Ráno bylo velmi překvapivé. Teplotu odhaduji tak kolem 2 stupňů, auta namrzlá. Kolíkáčův ranní fórek o zvracení a průjmech se ukázal nebýti vtipem, ale skutečností, která ho bohužel zcela vyřadila z další účasti. Neuvěřitelně i velký favorit Honza utrpěl zdravotní komplikace, a tak s kulichem a zimní bundou zalehl rovněž.
Dále byla rychlá snídaně, poslední přípravy a přesun na start. Zhruba 2 min před startem jsem se ze zcela klidného pohodového stavu dostal do totálního stresu, když jsem zjistil, že jsem si nenamontoval měřící chip. Vystartoval jsem zpět do chatky, rychlostí mechaniků F1 jsem ho namontoval a na startu jsem byl naštěstí včas. Vyjížděl jsem až zezadu, ale hned na začátku se kolem mě přehnal s výkřikem „Zvary jeď“ Adam. Chvíli jsem se snažil jet s Matesem, ale ten mi velmi brzy rovněž zmizel. V prvním stoupání jsem dojel Andělu, která konstatovala, že Adamův pozdrav cítí na zádech ještě teď. Pak už jsem ze šlapek prakticky nikoho neviděl po celý závod.

Trasa to byla velmi pohodová, mírně zvlněnou krajinou pouze s jedním vydatnějším stoupáním před prvním bufetem. Na bufetu jsem se zejména věnoval odkládání svršků, jejichž počet jsem přepískl a silně to pociťoval od prvního kopečku. Po lehkém občerstvení jsem vyrazil dále a řekl bych, že druhá část trasy už byla vyloženě prakticky rovinná. Jediné vzrušení mě přineslo spatření Adama občerstvujícího se u silnice. Na můj výkřik „pojeď vole“ nereagoval, ale pocit, že ho mám za sebou mě vyburcoval k roztáčení pedálů do vyšších frekvencí. Psychicky nejhorší byla pasáž na hlavní silnici, která nebrala konce a nikde nikdo nebyl vidět. Po sjetí z ní však už následovalo poslední stoupání a sjezd do cíle, kde jsem byl spokojen, že mě již Adam nedojel, a že jsem v cíli o třičtvrtě hodiny dříve, než jsem plánoval.

Celkově mi trasa velmi sedla, akorát mohla být více kopcovitější a měl jsem místy problém s orientací, ale jinak velká spokojenost. Gratuluji všem účastníkům k dalšímu zviditelnění šlapek a těším se na další akce.

bVýsledky Šlapekb                 Celkové výsledky Mamut Tour                 Umístění v silniční Velosérii

µFotodokumentaceµ                                  ąVideo z večerní tiskovky (velikost 0,3MB)ą