Hýskovské okruhy

Co nás čekalo: 3 okruhy, celkem 60km

Komentáře účastníků:

El Diablo

V neděli ráno po časovce dvojic v Břežanech a po odpoledním MTB dovádění s dětmi jsem se vydal krátce po osmé hodině ranní směrem na Úhonice, Loděnice, Beroun do Hýskova na start prvého silničního závodu UAC v této sezóně. Ráno bylo kolem 5 stupňů, takže jsem na sebe navlékl co se dalo, včetně novin dopředu. Odměnou mi bylo krásné ráno bez lidí a aut. Ve sjezdu Úhonickým údolím jsem přes drkotání zubů slyšel zpívat ranní ptáčky. Nahoře v Hýskově na náměstí jsem se zaregistroval sebe a Honzu jako příchozí a čekal až Honza dorazí. Dorazil asi ve tři čtvrtě na 10 takže akorát. Rychle svléknout bundu, kamaše, připíchnout číslo na záda i na rameno a dolů na start. Stále je docela chladno. Na startu jsme s Honzou zcela vzadu. Přejeme si hodně úspěchů a už je tu start.

Podél Berounky se valí peleton asi 40cítkou. Rychlost klesá a stoupá tak, jak se průjezd zužuje a rozšiřuje protijedoucími auty. V Nižboru přes most, za mostem doleva na Stradonice. Pak cyklokrosová vložka. Hlavně nevjet do díry, necvaknout duši. Peleton se natahuje, všichni čekají až přijde kopec na Zdejcinu. Už je to tady. Pole se trhá. Nikam se moc neženu. Ono by to asi ani nešlo. Jedu serpentinu za serpentinou. Ti lepší mizí nahoře. Pár jezdců předjedu i já. Na konci kopce zrychluji a stahuji  mezeru před sebou. Ve sjezdu vidím několik jezdců před sebou. Dole se dva sjíždíme a přes most ve Berouně a na následné rovině do Hýskova doháníme několik dalších jezdců. Tvoří se asi šestičlenná skupina. Jedeme spolu zas až pod kopec. Ve stoupání se to trhá. Držím se zpět a nahoru vyjíždíme ve dvou. Dolů také. Před námi žlutý dres CKKV.  Spolupracujeme. Víme, že ho dojedeme. Nespěcháme. Rozhodovat se bude znovu na Zdejcině. A už je tady. CKKV jde do předu. To jsme čekali. Držíme se na dohled. Nespěchám. Najednou před nám dres KPO. Petr Jiříček, který startoval s jedničkou. Dojíždíme ho. Prohodíme pár slov. Na chvíli spouštíme oči ze žlutého dresu CKKV před námi. Předjíždíme Petra. Žluťák je pořád na dohled. V poslední části kopce ho dojíždíme. A není to CKKV. Ten je pryč. Rychle z kopce za ním. Je to zkušený borec a už ho nezahlédneme. Zvolňujeme. Petr nás dojíždí. Před námi je skupinka. Domlouváme se s Petrem a dojíždíme ji. Bohužel tito nemají čísla a nezávodí. Už je tu Hýskov. Petr musí ještě dvě kola. To mu tedy nezávidím. Nemá co pít, tak mu dávám svou flašku. My zahýbáme doprava do kopce do cíle. Po pár metrech se ohlížím a vidím, že mám náskok. Ještě 500m a jsem v cíli. Chvíli po mně přijíždí i Honza.

Chvíli si povídáme se souputníky na trati i s těmi co nám ujeli. Čekám ještě až dojede Petr. Dokázal to! Po vyhlášení vítězů (mimochodem našim holkám unikla téměř stoprocentně bedna, pořadatelé si toho byli vědomi a třetí místo ani nevyhlásili!) - vyrážíme přes Beroun, Vráž, Loděnici a Rudnou zpět domů. Fajn neděle.