Veslo a jeho pokus o zápis do

Guinessovy knihy rekordů (GKR)

20.08. – 21.08. 2004

účastníci:

Co nás čekalo: Okruh 27km okolo Veltrus, mapka

Co čekalo Vesla: Za 24 hodin jízdy na kole najet co nejvíce km bez přerušení, přestávky či jen odskočení.

Komentáře účastníků:

Bigmig

Dlouho očekávaná, trošku netradiční, záležitost je zde. Vyrážím ráno v 8:40 sám, protože rodina je příliš unavena z předchozího cestování po republice.  Volím tedy cestu na kole abych si mohl dát jedno.

Překvapilo mě, že Chlumín je docela daleko od Kralup a proto jsem před startem natočil  už 52km. Hospoda byla silně obsazena místními a jak mě viděli v dresu Šlapek, tak hned ožili a začali si do mě rejpat, že reprezentuji ženský.  Nechal jsem je být a oni mě taky. Hned jsem se dozvěděl, ze Veslo by zde měl být za čtvrt hodiny, tak jsem si dal jedno a čekám. Za chvilku přijíždí i Šemík, a Vláďa. Veslo se dostavuje kolem 10:50 a zrovna má takové odpočinkové kolečko, kdy snídá.

Jedeme hodně pomalu. Po snídani ale Veslo už ukazuje svoje kvality a z Veltrus do Chlámána to pereme přes 33km/h. Oslavujeme 500km. Vítr fouká od západu, takže vždy první polovinu okruhu jedeme proti větru a nazpět. Okruh máme za sebou i když jsme málem skončili v příkopu, když jsme zapomněli odbočit ve Vojkovicích.

Všichni se shodujeme, že dáme ještě jedno kolo a pak poobědváme. Druhé kolo se jelo o poznání rychleji, ale je vidět, že proti větru Veslo snižuje průměr a naopak po větru zrychluje. Je to zřejmě část taktiky. K obědu jsem si dal výbornou dršťkovou polévku a dvě G. Šemda se mnou zastavil, ale starý lišák Vláďa pokračuje.

Po obědě se také citelně otepluje a začínáme se pořádně rozjíždět. Docela mě ty okruhy baví. Čekal jsem to horší. Jedeme zase ve třech a kolem nás krouží většinou tak 7 až 10 dalších borců. Dáváme se do kopy a rozebíráme všecko možné. Většinou kola. Občas se zakecáme a Veslo se nám někde ztratí. Musí občas odpočívat, nebo si dává masáže, které mu masérka aplikuje přímo z doprovodného vozidla na nohy nebo záda. Naším úkolem ale není se vozit, ale rozrážet vzduch, aby mě champion co nejsnadnější průběh.

Šemík nás opouští v půlce třetího okruhu a nás čeká ještě 4 a půl. Pátý okruh zase vynechává Vláďa. Já už mám docela krizi, tak poprvé v životě při závodě vytahuje Carbosnacka a dojídám se. Mezitím oslavujeme 600km.

Předposlední kolečko - Veslo nějak odpadá, má křeče, hodně snížil rychlost, až mám strach, aby nespadnul z kola. Před posledním kolem dávám pauzu s Alešem Kellysem na jedno. Mezitím mě navštěvuje jeden kluk, kterého znám z Kytlic a ptá se kde se dá koupit dres Šlapek. Směji se a ujišťuji ho, že se koupit nedá. Pak se rozjíždíme, abychom to poslední kolo ještě pomohli. Pomoc se pak ukazuje dosti vydatná, protože za Veltrusama na nás Franta Ťřešnák (mimochodem taky borec z Kytlic) z doprovodného vozu hlásá, že Veslo potřebuje zajet 11km za 20min, ať mu to s Alešem rozjedeme. Kouknu na tachometr, kde svítí 220km a zvyšuji rychlost přes 40km/h. V podstatě ve třech táhneme Vesla za sebou. Ten už občas odpadává, ale vždy se nám ho daří zase rozjet. Nakonec se „nám“ to povedlo. Veslo úderem 19. hodiny protíná 702km.

Vracíme se do Chlumína jako vítězové. Před hospodou je velký dav gratulantů, který očekává vítěze. Ještě pár pozdravů a musím se obracet zpět domů. Blíží se půl osmé a mám ještě dvě hodinky domů. Rychle se loučím s Vláďou, Veslem a ostatními. Naštěstí nejedu sám, ale s Honzou, také jedním s doprovodného týmu, který jede na Nebužely. Ač jedeme ještě velmi rychle, je mi jasné že to domů za světla nestihnu a že pojedu za tmy pře 30km.

Trasu volíme ještě kolem Okoře, kde je naneštěstí nějaký konzert. Ve tmě se prodírám autama. Dopíjím zbytek tuby a začínám zase trochu ožívat. Zastavujeme spolu ještě na jedno v Lichocevsi a v Tuchoměřicích se loučíme. V naprosté tmě objíždím letiště a přijíždím domů okolo 22:30. Na tachometru neuvěřitelných 301km. Poprvé v životě tak překonávám tuto bájnou metu.

Bigmig

Veslo v průběhu září chystá společnou oslavu se všemi nosiči vody, kteří mu k zápisu do GKR pomohli.

Vláďa

Tak sobota se milé "Slapky"vydařila,ale od začátku at v tom nemáme "bordél".Raní stavání mi dělá stale problem a při pohledu na nebe jsem se zarazil "jestli vtom "Veslo" jede tak to je odvaha,ikdyž Vysočina knám nebyla vubec milá"tak slupnul jsem menši snídani a hlavně dátsi turka(kafe),aby hlava tolik nebolela tak tabletu a jednu na večer ,až pojedu zpátky.Tak botky(vracím Andělovy pujčené na Vysočině)mám přivázané pro připad ulehnutí si vezu karimatku a vyrážím doprovázet "Vesla" k jeho dalšímu rekordu.Příjezd do Chlumína mě prozvání "Semík"po dohodě,že jsme ve stejné startovní vísce mě nasměruje k Ceské Hospudce(velice s miloučkou obsluhou)tady trošku udivený "Bigmig" a "Semík" mě uvitaly jsem taky zaskočen ,že nevidim BM vuz,proto si odkladám věci(boty,karimatku,nahr.drez)do společenské místnosti C.Hospudky a trošku nervozní jestli vubec budu stihat očekáváme přijezd odvážného a stale plneho energie Vesla.Jsem trochu udiven jak člověk po 16hodinách v kole má takového humoru,tak si viměníme pohledy a snažim se šlapat abych stihal.Držim se našeho týmu,ale tempo klesá tak se sehrávam s dalším členem doprovodného balíčku Alešem(druhý drez Kellys známe se z mého výjezdu na MTB Praha-Orlická přehrada-Praha).Při výjezdu z Chlumína fouká nepřijemnný proti vítr tady se s obavama otáčím jestli to nevzdá,ale po pomalé jízdě následuje svěži jízda a dokonce dojde i ke zpěvu.Po pár okruhach si dovolím udělat pauzu na moc dobrou polívečku k pití radši sodovku přece jenom hlava sice skoro nebolí a kdyby začla jsem tu k ničemu.Zjištuji,že druhou tabletu jsem bud někde stratil nebo zapoměl tak to musim přežít do večera. Připojuji se do baliku a snažím se bejt napomocnej,ale Veslo má energie narozdávání do nadjezdu nad dálnicí si zaspurtuje,když se seřadíme do tzv. "vláčku"začne zpívat "jede jede mašinka" no prostě mu to jede a to je skvělé počasi se umoudřilo a dokonce vysvitlo slunce.Bližime se do do cile čas je 18,44 tempo se zrychluje ,až promě nedosažitelných 40km/h začiná bolet hlava s kolem to taky neni uplně vpořádku,ale Veslovy to pánové šlape a mizími s ostatními v dálce.Tady člověk dostává přesvědčení,že bohové nejsou smyšlené postavy opravdu existují ,zde jste měli možnost se o tom přesvědčit,protože -"Veslo není člověk Veslo je BUH".Den zakončuji polívkou, kafem, pivínkem(tablety nemám tak ta hlava bude stejně bolet tak at má proč,ale že se přidá i koleno tomě mírně zaskočilo)a těžkým dojezdem domu.Smutné zjištěni,že muj tachometr dokaže změřit najednou jen 250km mě začíná štvát,ale co to je oproti 704km Veslových km."SLapky" přiště,až bude něco podobného ja bejt váma neváham ani minutu a jdu dotoho tady uvidíte čeho je člověk-Buh schopen. Pozdravem

Samotář Vlk(Vláda)

Šemík

Když jsem se dozvěděl od Bigmiga o plánované akci Vesla pokořit rekord na 24 hodin, ani jsem dlouho neváhal. U toho musím být. Bohužel zrovna na den "D" je naplánovaná také oslava sedmých narozenin mé dcery a tak chci alespoň přičuchnout k atmosféře. V sobotu ráno jsem vyrazil na kole přes Líbeznici na místo srazu v Chlumíně. Cestu komplikoval stále sílící vítr a dost jsem pochyboval, že někoho na startu najdu. Tohle opravdu nebyly idealní podmínky. V Chlumíně potkávám Bigmiga, provoláváme Vláďu a připojujeme se k balíku cyklistů s bojovníkem Veslem. Ten první okruh jen potvrzuju můj pocit, že v tomto počasí tohle jezdit nejde. Na Vesla asi přichází krize, odpočívá, svačí, rychlost klesá a klesá. Naštěstí se rozjíždí, ale pořád podle mě ne dost rychle na rekord. Ptáme se, kolik má najeto, prý něco přes 500km. No už i v duchu mlčím a jen kroutím hlavou. Sakra jak to, že ještě žije, to je hukot.

Odkroužil jsem si dvě kolečka, snažil se co nejvíc pomoct. Veslo žertoval, mrsknul si i jednu vrchařskou prémii. No přiznám se, čekal jsem, že poznám zarputilého borce dupajícího strojovým tempem s kamenným výrazem ve tváři a tohle byla jiná káva, Veslo se prostě bavil. Po těch dvou kolech jsem si dal pivko s Bigmigem, trochu si odpočinul a v průběhu třetího kola jsem se ve Veltrusech odpojil směrem na Žatec. V nohách jsem

měl cca 115km, před sebou cca 80km proti větru. Jel jsem co to dalo a alespoň konec oslavy jsem stihnul. Takže naprosto podařený den.--