Koledník - časovka do kopce

Co nás čekalo: délka 6,5km, převýšení 245m, průměrné stoupání 3,8%

Komentáře účastníků:

Bigmig

Další ze zcela nových časovek KPO mě tolik k srdci nepřirostla jako Loděnice, protože zde jsou i rovinaté pasáže, dokonce sjezd, nicméně vynechat jsem jí kvůli tomu nemohl. J Už jsem vynechal Všenory. Maratóny mají přeci jen zelenou. Ze dvou zkušebních tréninků, jsem si odnesl několik dobrých poznatků, jako že se to hned od začátku nedá rvát do plných a že je dobré znát trasu a nezabloudit J.

Ráno jsme byli domluveni se Sousedem, že vyrazíme v 9.00, ale protože se na start postavil nečekaně i Indurain, jel s ním Soused autem, a my jsme s Andělem jeli na kole. Počasíčko skoro letní, tak to byla příjemná projížďka. Ve stoupání na Vráž nás předjíždí startér časovek KPO Martin a baví se jako vždy s Andělem. Má trochu zpoždění, tak musí hnát J.

Kolem desáté přijíždíme na start a Zvary už nás vítá. Je opravdu super počasí na září, tak ze sebe odhazujeme všechny přebytečné hadry. Postupně se scházíme, všechny Šlapky, jak švábi na pivo. Mates se zřejmě ráno zdržel v bazénu a Kolíkáč dorazil málem se startovním výstřelem. Nakonec jsme všichni stáli včas na svém místě.

Těsně pře výstřelem mi vjela do dráhy kopuletá dívka s taškami a už od startu mě donutila k riskantnímu předjíždění. Naštěstí to byla poslední brzda, a co jsem tak slyšel od ostatních, nebyl jsem sám, komu něco stálo v cestě.

Pořádně jsem to roztočil, abych na rovině ztratil co nejméně a už jsem za tratí koukal, kde jsou ostatní Šlapky. Hned jsem nahoře zahlédl Vašíka. Začal jsem tedy ukrajovat z jeho náskoku, ale nešlo to tak rychle. Přeci jenom jsem to nechtěl přepálit. Nohy mě boleli fest a musel jsem jít přes bolest. Hned za první zatáčkou se objevil i Kolíkáč a to už jsem si říkal, že to vypadá dobře. Konkurence je na dohled.

V nejprudší části přišla pikantní záležitost, kdy asi na sto metrech se sešlo sedm Šlapek. Nejprve Indurain, ten už ale trochu ztrácel, pak  Vašík, Svorada, Zvary, Kolíkáč, Mates a Anděl. Jen Soused s Vláďou měli už velký náskok. Souseda dojíždím asi 20 m před Koledníkem, ale pak v rovinaté pasáži mi ujíždí. Vláďu vidím poprvé až nad Koněprusama. Slyším za sebou funícího Kolíkáče, ale k opětovnému předjetí nedochází. Pěkně se za mnou vyvez J.

V odbočce na Bykoš předjíždím Souseda po pár metrech i Vláďu. Je to super pocit dojet do cíle na prvním místě. To se mi ještě nikdy nepodařilo. Rozhodla délka trati, protože na kratší trati by byli Soused s Vláďou už dávno v cíli.

Po chvíli se dozvídám smutnou zprávu, že Anděl asi nedojede, protože píchnul duši předního kola. Škoda, že jsem to nevěděl dřív, mohl bych to otočit a přijet dřív. Letím tedy rychle dolů, abych mu půjčil svoje přední. Nacházím ho v Altánku před Koněprusy s Dádou. Rychle mu dávám svoje přední kolo aby to dojela nahoru, ale rozhoduje se to ještě jednou zkusit odspoda.

Dáda mi zatím půjčuje svoje přední kolo a já jedu dolů do Berouna pro nářadí, abych opravil to píchlé Andělovo. Mezitím se dozvídám že Anděl může jet, ale do klasifikace už se nedostane, protože mezitím odjel poslední 100. závodník. Škoda, šlo tady o sekundy. Příště musíme být pružnější. Startér Martin jede s Andělem a počítá jí čas dole i nahoře, takže to má super přesný J.

Zatím opravuji kolo a Dáda už letí dolů aby neprošvihla svoje první místo v ženách. Po chvíli vidím projíždět nahoru Martina a asi po dvou minutách i Anděla. Oba se ke mně pak sjedou a Martin obdivuje Anděla, že plakala když nemohla dojet časovku. Jeho žena by prý byla ráda, že nemusí J.  Anděl ještě trochu pofňukává, že by určitě zajela lepší čas, ale to už se nedá nic dělat.

Společně sjíždíme do Berouna, kde už se připravuje vyhlášení vítězů. Šlapky už sice sedí u Štiky, ale není kam spěchat. Anděl opisuje celkové pořadí, abychom se měli čeho chytit při tiskové konferenci. Ke druhé hodině se přesouváme za ostatníma ke Štice. Zůstávají tam už jen skalní a právě přijíždějící Zvary. Tiskovka se neplánovaně protáhne do 17.00. Pak se vracíme do Řeporyjí raději přes Bubovice. V kopcích mám s Andělem a se sebou co dělat.

Kolíkáč

Po pátečním tréninku, kdy jsem zajel s rezervou čas 17:50 min. jsem si docela věřil a tajně doufal, že navážu na jarní vítězný double v časovkách. Ale to by nesměl jet leader Šlapky, BM, šílenec, který najíždí za měsíc přes 2 000 km, a o kterém si dole na startu myslí podle vizáže, že je turista :-) Ale pojďme k samotnému závodu.

0,1.km - hmmm chtělo to možná o trochu lehčí převod, moc rychle jsem se neodpíchl

0,5.km - tak jsme to rozdupal ke 40 km/hod., tep vylítl přes 180 a udrží se tam až do cíle (průměr 184, max. 192)

0,8.km - no to snad není možný, před odbočkou na Tetín se utvořila z aut kolona a nenechala místo pro průjezd po pravé straně, je tam obrubník, řvu:“hej, hej !!!“ žádná reakce, musím zastavit

1.km - přichází perné stoupání, zbytečně brzo si přehazuji na lehčí převod a rajtuji na kole jak na splašené koze

1,3.km - Káťa s Verčou natáčí a skvěle povzbuzují, před sebou vidím Induraina a Souseda, ale bohužel i za sebou skvěle jedoucího Vašíka a v dáli BM

1,6.km - parádní pohled, přede mnou jako na podnose všechny Šlapky, málem v chumlu, bojující s náročným stoupáním

2.km - předjíždím většinu s bojovným pokřikem a najednou vedle mě beze slova přijíždějící BM ... to není možný

2,1.km - nechávám ho předjet a ve vzdálenosti asi 10 - 15 m za ním si to svištím nahoru, před námi zůstává už jenom Soused a Vláďa

3.km - vrchol Koledníku, začíná odpočinková část, ale i po rovině a ve sjezdu se to pere co to jde

5,3.km - odbočka k jeskyním směr Bykoš, neúnavný BM předjíždí Souseda, mě to ještě bude chvíli trvat ...

5,7.km - dorážím Souseda až u parkoviště, následuje mírný sjezd před cílovým brdkem

6,1.km - přeskakuji Vláďu, cítím, že by to chtělo ještě trochu rozjet, síly překvapivě stále ještě jsou a tak na těžší převod to rvu co to dá

6,5.km - BM je v cíli, já na cílové pásce ještě svádím souboj s jedním jezdcem

Mates

Koledník se mi příliš nevyvedl, spíše to byl z mé strany hanebný výkon, za který se stydím.

Příjezd na start 5 min. před začátkem celého závodu mi na psychice taky moc nepřidal a když jsem k tomu dva týdny před tím netrénoval a ani jsem kopec neznal, tak se není čemu divit, že to tak dopadlo. Každopádně jsem viděl co udělá s člověkem lenost, a tak se to teď budu snažit napravit v Řevnicích.

Jinak jsem byl rád, že se sešlo tolik šlapek a že zase atmosféra byla skvělá. Jen už by měl někdo porazit toho neporazitelného Bigmiga J

Zvary

Trasu jsem si vyzkoušel tréninkově ve středu, kdy jsem to jel tak na 90 %, abych si hlavně správně rozvrhl síly během závodu. Při závodě jsem vyjížděl za Indurainem, Andělem a Svoradou. Po startu jsem vyjel trochu svižněji než jsem plánoval a už v prvním mírném stoupání na Jarov se mi tep docela plašil. Vidina třech šlapek přede mnou, které jsem měl na dohled, mě však motivovala k nepolevování v úsilí s nadějí jejich předjetí. Hned na začátku mě předjel Mates s výkřikem „jedem, jedem !“ a já si říkal, že je to jako vždy, že na něj nemám a že mě teď ze zadu budou atakovat postupně i zbývající šlapky. Jaké překvapení, když však Matese vidím asi 100 m před sebou zvolnit a již se mi nevzdaluje. To mi vlilo nové síly a zrychlil jsem frekvenci dupání a odfukování.

V zatáčce s naší kamerou Káťou jsem dojel Svoradu a poté ještě před výjezdem na vrchol Koledníku jsem dojel i Matese, Anděla a Induraina. Nutno rovněž podotknout, že před tímto vrcholem mě předjely i všechny šlapky vyrážející ze zadních pozic. Pak už šlo jen o to dojet a nepolevit.

Část trasy od Koněprus až do cíle znám notoricky dobře ze svých vyjížděk, takže stačilo akorát nemít nějaký defekt. Vše se vydařilo vč. cílového spurtu a výsledný čas byl lepší o 1,5 min než v tréninku, což jsem ani nečekal. O odpoledním dýchánku U Štiky ani nehovořím, výborná atmosféra je zachycena i na videu, celkově se den velmi vydařil a doufám, že se obdobně podaří i Hlásná, kam bych ještě rád zajel.