Tour de Kytlice a Brdy

Smith

Svorada

Zvary

Reportáž z vydařeného  cyklistického dne!

So 28.5.2005

Prolog - Svorada

Vzhledem k časového (rodinnému) presu jsem do poslední chvíle nevěděl, jak tento den bude vypadat (jasné bylo jen to vedro).

V pátek večer konečně padlo rozhodnutí:

1.                    dopoledne účast na TdK (7. ročník) – z čas. důvodů jen symbolická –

2.                    odpoledne cyklovýlet se Zvarym a „neaktivní“ šlapkou Smithem.

Tour de Kytlice - Svorada

Ráno bylo ještě příjemných cca 24 ˚C. Přesun autem na místo startu (okolo 8.20h.) v Roztokách u Prahy. Tady už se shromažďují účastníci s doprovodem:

pro znalé – Bidlo se se svou ženou

Ivana + Franta s dcerkou

Slim se ženou (dvojkolo poháněné motorem – viz fotodokumentace)

Raisa tentokrát v doprovodu své 12 (!) denní dcerky,

a samozřejmě Veslo na vysokém kole,

absentuje Pošťák.

Na náměstí v Roztokách u Prahy panuje super atmosféra i počasí.

Celkový počet účastníků odhaduji tak na 25.

Lehce po 9. hodině odstartováno jak jinak než Veslem.

Cca po 15. km společné jízdy otáčím, vracím se k autu a přes Chýnici (oběd v pohostinství s chutným jídlem a ještě lepší servírkou – místní jistě znají a vřele doporučuji) přijíždím na Karlštejn.

Brdy – pohoda - Smith, Svorada, Zvary

Jen se stíhám lehce aklimatizovat na 32˚C vedra a už vidím Zvaryho v doprovodu Smithe.

Je cca 13.20 a vyjíždíme pohodovým tempem směr Liteň, Všeradice.

Vzhledem k horku (na tachometru tmax = 40 ˚C) stavíme v posledně jmenované vesničce a orosená 10˚ krása na sebe nenechá dlouho čekat. Ukázalo se, že horko působí i na výčepní. Ta totiž po našem oznámení, že chceme platit, otáčí a mizí se slovy „jen si dojdu pro peníze“, nečekali jsme, že k pivu dostaneme ještě něco navíc…

Dále naše cesta směřuje prudkým stoupáním z Vižiny po cyklostezce na Stožec. Horko kulminuje, míříme k vojenské základně. Zde potkáváme cyklistickou rodinku, hledající cestu. Škoda jen, že hlava rodiny netuší kde vůbec je…

Po super sjezdu do Hostomic se v hospodě na návsi odměňujeme dalším oroseným a redukujeme naše plány na další postup. Vinohradské šlapky si budou pamatovat i tady:

Za Zvarym vyslaným pro pivka do výčepu jen slyšíme z okna: „… a kdy se začneš svlíkat?“ Je jasné, že venkov nepochopil situaci…

Okolo 17.00 hodiny vyrážíme zpět směr Neumětely, Všeradice, Liteň a Karlštejn.

Karlštejn: je cca 18.00 hodin a horko konečně ustupuje. Loučím se se Zvarym a velmi zvolna nakládám kolo. Vyrážím směr Slapy. Asfalt konečně přestává bublat.

Svorada:

Perfektní vydařený cyklo den, ujeto cca 90 km s AVG 20 km/hod, Max 68 km/hod, prostě pohoda!!!

Fotodokumentace vytvořena Nokií 6610i.

Zvary

Tady bych rád napsal pár řádků k našemu cyklovýletu v sobotu, na kterém jsme se už na Karlíku předběžně domluvili se Svoradou. Vzhledem k tomu, že jsem minulý víkend asi po půl roce opět vyrazil se Smithem na kolo, tak jsem ho systematicky přesvědčoval, aby jel i tuto sobotu společně s námi. Podařilo se mi to sice až v sobotu dopoledne a jen s příslibem častých občerstvovacích stanic a brzkým vjezdem do „chládku“ lesa, ale ve 13 hod. se nakonec se Smithem setkávám na Karlštejně a během chvilky přijíždí i Svorada. Po krátké konzultaci na téma, kolik najedeme, kudy pojedeme, ale hlavně kde bude 1.pivko, jsme vyrazili směr Hřebeny. Vedro bylo zdrcující, asfaltové boule pravidelně vybuchovaly pod našimi koly a nahazovaly naše stroje a těla vřelou tekutinou neznámého složení. Zvolili jsme opravdu rekreační tempo a i to bylo v tom pařáku vyčerpávající. Hospůdka ve Všeradicích byla zaslouženou oázou, kde jsme ve skrytu zeleně polkli dvě osvěžující géčka a bavili se o všem možném a odhodlávali se k dalšímu cíli, což byl Stožec se základnou. Při stoupání na Stožec je potřeba vyzdvihnout zejména Smitha, který na svém kole s dvojtácem táhnul nás s trojtácem téměř až do vršku. Bylo příjemné předjet několik cyklistů - chodců, kteří funěli ještě více než my. Hřebenová projížďka k základně a zpět se sjezdem do Hostomic rovněž patřila k pěkným zážitkům. Můj návrh vyjet z Hostomic ještě k „radaru“ nenašel u kolegů pochopení, a tak jsme raději zasedli na další pivko. Posilněni jsme se pak již vraceli v poklidu domů. Smith nás opustil u Litně, kdy ještě předtím hodil parádní krovky při nebezpečném manévru, kdy se vyhýbal rozjetému cyklistovi, kterému nějak nedal přednost. Já jsem doprovodil Svoradu na Karlštejn a vracel jsem se přes Srbsko a Hostím do Berouna. Zejména tyhle poslední dva kopce mě dorazily a byl jsem rád, že jsem se dovlekl domů. Celkově to byl velmi vydařený výjezd, který nebyl sice o velkých výkonech, ale zato to byla veliká legrace a relax a o tom ten sport taky je.