Mirek Zbuzek (CK Záluží)

Tak, bohužel Král je za námi, a to znamená, že sezóna se nezadržitelně blíží ke konci. Pro mě osobně je tento závod vrchol, jakási zkouška, jak jsem pilně trénoval a výsledek vlastně  vysvědčení. Po minulém ročníku,který jsem jel 11 hodin a posledních 100km se neuvěřitelně trápil, jsem si dal cíl letos to dát za deset. Po Vysočině , kde jsem v sobě po fantastické spolupráci s Kolíkáčem našel netušené schopnosti, jsem to posunul na devět.

Pátek odpoledne: do Klatov přijíždíme s menším zpožděním, takže místo plánované vyjížďky na Poleň , zbývá čas pouze na večeři v hospodě a tři pivka. Potom už se připravujeme na další den, ještě v deset večer jezdím po kempu na kole a zkouším řazení a brzdy, abych nebyl ráno překvapený.

Ráno jsem v šest podle domluvy na startu, za minutku přijíždí Kolíkáč a potom i Jestřáb a Gejza. Už jsem slyšel hodně stížností na brzký start na Králi, ale mně se předstartovní atmosféra na potemnělém náměstí líbí, to jinde nezažijeme.

V 6 30 je start, téměř okamžitě se dáváme do pohybu, vyjíždíme z náměstí a podle plánu se vydáváme stíhat Miki a Diabla, kteří startovali z první vlny.První kilometry se jede pořád pohromadě, poprvé vidím čelo závodu i na trati, to se mi ještě nikdy nepovedlo. Vše probíhá podle plánu, po pár kilometrech dojíždíme Diabla, ale bohužel se blíží pro mne klíčový okamžik. Na opravované silnici v Chlistově mi bohužel uchází zadní kolo. Naštěstí je tam bezpečné místo na zastavení, ani jsem neohrozil ostatní. Okamžitě je mi jasné, že o devíti hodinách si mohu nechat jenom zdát. Během výměny, která mi trvala něco přes osm minut, jsem vymyslel náhradní plán. Jet naplno, hlavně Javorník a Zhůří, abych ztrátu co nejvíce snížil a ze Zhůří na Skelnou se chytit nějaké dobré skupinky. Jak jsem naplánoval, tak jsem také jel. Předjíždím ohromné množství lidí, však s jich kolem mě  během opravy projelo necelých tisíc. Na rovinkách za Velharticemi to peru kolem 40, dojíždím několik skupinek které se za mně zavěšují. Když se zkouším na chvíli schovat, tak rychlost hodně klesá, takže je to jenom na mně. Zde by to chtělo jet k padesáti, vím že nabírám další minuty ztráty, a ještě hodně ubývají síly. Za Sušicí za sebou vezu snad přes 50 lidí, před serpentinami u Dobršína  se chvíli taky schovávám a trochu odpočívám. Okolo Rábí až k Šimanovu je to hodně zvlněné, já pořád předjíždím jednoho cyklistu za druhým. V Bílenicích nestavím, až  za chvíli mně napadá, že jsem tam mohl získat náhradní duši. Píchnout ještě jednou a muset lepit, tak to by mně už opravdu nas…..

Šimanov oproti minulým ročníku nejedu tak v pohodě, už je znát že začátek jsem jel hodně ostře, ale nakonec ho dávám v klidu. Ve sjezdu pod Javorník trochu odpočívám, ale v kopci zase pořádně makám a stále předjíždím. Do Kašperek jedu pořád za svoje, stále jsem ještě nedojel skupinku, která by mi vyhovovala. Ve městě nějaký dobrák přede mnou uhýbá těsně před snad největší dírou co tam mají, jsem jí trefil tak, že jsem málem pustil řídítka . Tímto se vám moje milá Ksyria ještě jednou omlouvám, a děkuji, že jste to vydržely.

V Rejnštejně u servisu beru náhradní duši a vidím, že La Zorra tam nechává opravovat Diablovo zadní kolo. Taky se mu smůla nevyhnula. Doplňuji pití a hurá na nejdelší kopec Krále.

Podle náhradního plánu jedu od spodu co to jde, mám to jako časovku do kopce, nahoře už sotva točím nohama. V tuto chvíli jsem pravděpodobně dosáhl Tuhozsova bodu. Kolbaba by měl  ze mě radost. Naštěstí tady dojíždím triatlonistu,zavěšuji se za něj a silou vůle za ním vlaju. Postupně dojíždíme další lidi, na Horské Kvildě jsem dokonce schopen střídat. Tak jedeme až na Skelnou, cestou postupně nabíráme a ztrácíme další lidi.

Za Skelnou jedu ve skupině asi osmi lidí a doufám, že alespoň polovina pojede dlouhou. Na rozdělení tras přichází šok. Všichni odbočili na střední a přiznávám že mně to srazilo na kolena. Dál se tedy ploužím sám. Ještě před nájezdem na silnici na Železnou Rudu v nejprudším kopečku mně dojíždějí dva kluci z Vrchlabí, ale v kopci jedou takové tempo, že se za nimi neudržím. Potom zvolňují a mám je na dohled až ke Špičáku. Abych je dojel, na to už nemám. Ve stoupání na Špičák toho začínám mít dost, ale nepřekvapuje mně to, po tom , jak jsem jel první polovinu závodu se divím, že ještě sedím na kole. Až kousek před Nýrskem mně dojíždějí asi tři lidi a jedu s nimi k bufetu. Za bufetem se formuje pětičlenná skupina a jedeme na Fleky. V duchu děkuji silničářům, že neopravili silnici za Sv. Kateřinou, že tam nemusíme jet. Stoupání na Fleky proti větru ale pěkně dává zabrat, kličkuji na konci skupiny hledám nejvhodnější úkryt před větrem, ale fouká to všude. Za Fleky se skupina trhá, zůstáváme sami s kolegou od Rokycan. Občas prohodíme pár slov, alespoň nemusím pořád myslet, kolik zbývá do cíle. V posledním kopci před Kdyní mi odjíždí i on, ale blíží se bufet, takže mi to vůbec nevadí. Na bufetu zastavuji tak na necelou minutku, dávám si půl šátečku kelímek ionťáku naperu do sebe asi čtvrtý karbošnek a jedu dál.

Koráb: nevím jak je to možné, ale tenhle kopec mi vůbec nevadí. Vždy ho vyjíždím naprosto v pohodě a je to tak i tentokrát. Za to ten kopeček mezi poli pod ním mně pěkně vytočil. Minulý rok jsem tu byl v takovém stavu, že si ho vůbec nepamatuji. Nahlas nadávám a dojíždí mně trojce lidí, s nimiž se držím až pod Poleň. Hned dole mi odjíždějí, ani se nesnažím se jich držet a snažím se o pravidelné tempo. Nahoru jedu sám, za mnou nikdo ždímám ze sebe poslední zbytky sil. Z Poleně sjíždím docela rychle a jedu co to dá do cíle. Předjíždím jednoho cyklistu, který je na tom ještě hůř než já, a ještě před odbočkou k viaduktu předjíždí někdo jiný mně. Poslední kilometr do cíle už trochu zvolňuji a kontroluji situaci za sebou, kde se naštěstí nikdo neobjevuje. Poslední zatáčka a vychutnávám si poslední metry do cíle, kde už čekají a povzbuzují mně kluci, kteří jeli na Krále se mnou a vybrali si kratší trasy.

Cíl: 9h 13min. Na to, že jsem 8 minut měnil duši a přibližně 170km jel jenom za svoje, jsem s časem celkem spokojen. Vyhlášení v kulturáku bylo super zakončení celého dne.

Škoda defektu na začátku, před startem jsem se cítil dobře a těšil se na spolupráci v dohodnuté skupince. Ale i tak jsem si Krále naplno užil, ale byla to pořádná dřina. Ještě musím zmínit výsledek týmového kolegy Slávka Hnízdila. 200km, 181 místo, čas 8,07. Na to, že je to jeho první cyklistická sezóna a ještě kolo kombinuje s fotbalem je to super výsledek. Příští rok přislíbil, že s fotbalem skončí a bude se věnovat jenom kolu, neboť v cyklistice si o výsledku rozhoduje sám, kdežto ve fotbale jsou to velice často rozhodčí.