SODA I - 2003 – silnice

Co nás čekalo:

délka 137,5 km, převýšení 2 315 m

Kolíkáč napsal:

V mlhavém a chladném sobotním ránu se schází v Radotíně u nádraží skupinka asi 14 cyklistů, jsou rozdány barevné mapky s itinerářem trasy a usedá se do sedel. Přichází první kopec do Zadní Kopaniny, rychlost neklesá pod 20 km/hod., snažím se držet zuby nehty vpředu, protože dojíždět bych je nechtěl. Na kopci se chvíli čeká na odpadlíky a pokračuje se dál na Ořech. Do Kuchaře je to vcelku po rovině, v závětří za ostatními se jede v pohodě.

V Kuchaři u stánku dávám první banán a sjíždíme dolů směrem do Loděnice, ale před ní ostrá levá a je tu první vrchařská prémie v podobě „Bubovičáku od Loděnice (délka 1,9 km, převýšení 112 m)“, kopec, který docela dobře známe z našich tréninků, jede se mi bez větších problémů, to je asi tím, že zatím máme v nohách 30km a ne 130km, když jsme ho jezdili minulý rok. Stejně ale přijíždím na vrchol mezi posledními, zjišťuji, že se naše skupinka zúžila tak na 9 lidí, ale v Bubovicích nás již očekává další Šlapka – dubnový předseda Zvary a s ním i 2 cyklisti, kteří si to zkrátili okolo letiště. Jelikož most v Srbsku je v rekonstrukci, jedeme přes Hostým do Berouna. Se Zvarym uzavíráme startovní pole, v Berouně „U Štiky“ by jsme radši skákli na zahrádku na jedno, ale jen druhý banán a přes centrum Berouna pokračujeme dál. Zvary se propracuje na čelo a je hrdý, že táhne celý vláček za sebou a přeje si, aby potkal někoho známého a mohl se „pochlubit“…

Odbočujeme doleva, podjíždíme dálnici a začínáme stoupat na 2.vrchařskou prémii - Koledník (délka 2,2 km, převýšení 172 m). Nadupaní borci mizí v dáli, snažím se držet alespoň těch posledních, Zvary se bohužel nezachytává, ale poté mi sděluje, že je neobyčejně spokojen i na zadních pozicích. Na Koledníku se čeká na celou skupinku, mlha ustupuje a přichází slunce, rovinatějším úsekem jedeme směr Tobolka, sjezdem okolo golfu do Karlštejna.

Z Hlásné Třebáně si lupáme časovku – 3.vrchařská prémie (délka 2,6 km, převýšení 163 m) a rychle do Kuchaře ke stánku s občerstvením. Gambrinus, minerálka, sušenky a banánek v čokoládě zahání pocit hladu, ale energie moc nepřidá. Do minerálky sypu ionťák proti přicházejícím křečím, otvírám rozinky a po 20 min. přestávce sjíždíme znovu k Berounce, tentokrát v protisměru časovky - Karlík. V Dobřichovicích to již někteří otáčejí směrem na Prahu, já s odhodláním SODU dokončit pokračuji i se Zvarym dál.

V Řevnicích se profil trasy mění v dlouhé stoupání neboli další časovku – Řevničák – 4.vrchařská prémie (délka 5,6 km, převýšení 288 m). Do poloviny kopce se snažím jet na dohled přede mnou jedoucím cyklistům, od půlky již sám, za mnou jen Zvary ještě s jedním bojovníkem. Na vrcholu kopce mám banánek v čokoládě všude, jen ne v žaludku, zapíjím rozinky a loučím se se Zvarym, který jede zpátky přes Řevnice do Berouna.

Skupinka asi 8 odhodlaných cyklistů pokračuje dál v SODĚ. Jede se přes Řitku, Čísovice (Deitle, kde jsi ?), fouká stále vítr, na rovinách pomalu, ale jistě, začínám ztrácet, naštěstí v Davli po nádherném serpentinovém sjezdu všichni na mě čekají. Zde se naposledy rozdělujeme a dál si tu pravou trasu dávají již jen 3 borci a já. V Davli most přes Vltavu, stoupák směr Petrov, spíše jen psychicky se snažím držet zadního pláště jedoucího přede mnou, nevnímám ani okolní krajinu, ale najednou nohy přestávají pracovat a odhodlání je též tatam a vidím jen mizející postavy na horizontu.

V duchu se připravuji na závěrečných 20 km jedoucích na samotku, zastavuji, občerstvuji se, roluji návleky na nohou, sundávám rukavice a čepici a rozvážným tempem pokračuji dál. Jaké je však moje překvapení, když na křižovatce před Jílovém na mě čekají, s díky přijímám jejich pomoc v podobě jízdy v háku na závěrečných kilometrech této vyjížďky. Po dalších nábězích na křeč dojíždíme do Radotína, s průměrem 23,17 km/hod. jsem docela spokojen, zjišťuji, že jezdit s lepšími se vyplatí….

Údaje z cyclocomputeru:

délka 137,45 km, čas v sedle 05:55:57 hod, průměr v sedle 23,17 km/hod, max 56,37 km/hod, celkový čas 07:05:00, celkový průměr 19,40km/hod, průměrný tep 150, max. tep 186

Večerní diskuse přímých účastníků.

Fotky nebudou, protože na SODĚ není čas fotit….

Podrobný itinerář s mapkou a profilem trati najdete na http://kpo.cz/2003/soda1-p.htm